Ezt a szabályt a sok 'EU-s" dologgal együtt örököltük a fejlettebb országok közlekedési rendeletei után.
Minden 3500kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű gépjárművet fel kell szerelni ilyen hangjelzéssel, aminek pontosan a figyelemfelhívás a feladata a nagyobb gépjárműveknél ezen a magas hangon.
A személyautókon, kisteherautókon, stb. található hasonló, ill. másfajta )pl. lambadás) hátrameneti hangjelzés nem kötelező.
Nem tudom, hogy az említett rakodógép az említett helyen forg.vizsgával rendelkezik-e, vagy csak a telephelyen belül használják, mert ott nem kötelező. Ez a közúton közlekedőkre vonatkozik, mint megannyi más kresz szabály, a telephelyen belül egyéb munkavédelmi előírásoknak kell megfelelni, ahhoz már nem értek.
Nagyon hasznos dolog tud egyébként lenni, pl. mondjuk egy 12.5 méteres nyerges járműszerelvény tolatásakor balesetvédelmi szempontból, ill. sok más esetben.
Ma pl. közvetlen előttem (baromi szabályosan) egy autó húzodott balra, majd onnan nagy sebességgel betolatott az egyirányú utcába, közben a kijelölt gyalogosátkelő helyen (zebrán) áthaladó nénit majdnem elütötte, akit mp-kel azelőtt engedtem át előttem.
Jó persze nem várhatjuk, hogy még a személygépkocsikra is ilyet tegyenek, manapság amilyen sofőrök vannak, még egy giling haranggal is elütnének egy terhes, babakocsit toló kisanyukát hátramenetben, de gondoljatok bele, hogy egy 20-25 Tonnás szerelvénnyel milyen nehéz eleve tolatni, ha úgy hozz a a forgalmi helyzet és a holt-térben tartózkodó esetleges személyeket ez a hang figyelmezteti.
A konkrét esetetekre szerintem megoldás az, ha beszéltek a telep főnökével, mert ha csak ott közlekedik a rakodógép, akkor neki nem kötelező (szerintem) és jó pár ember nyugalmáért tenne.
A "többi" közúton használt gépjármű esetében pedig nincs mit tenni,és szerintem nem is szabad.
Tisztelettel:
NZ