A "túl okos"-t én is idézőjelbe akartam tenni, csak lemaradt. Fontos az alázat a mű iránt, gyakorlati szempontból viszont szükséges az engedelmesség a zenekarvezetőnek. Akkor is, ha a zenekari tag esetleg túlképzett, mert csak így működik a dolog, minden más eset anarchiát jelent.
Egy zenemű előadása sokféleképpen lehet jó, és még többféleképpen lehet rossz. Az azonban mindenképpen rossz, ha a zenekari tagok különféle koncepcióknak akarnak megfelelni, hiába lenne jó bármelyik koncepció. Ezért van szükség felelős vezetőre, aki eldöntheti, hogy melyik lehetséges koncepció legyen a vezérfonal, és a többiek ezt elfogadják akkor is, ha lenne más ötletük ami akár jobb is lehet.
Ha egy (valaki szerint) téves elképzelést egységesen megvalósít a zenekar, az még mindig jobb, mintha annyiféleképpen játszanak, ahányan vannak.
A jó zenekarokat arról lehet felismerni, hogy nagyon készségesen és érzékenyen követik a karmestert.
> Ugyanakkor Záborszky sem tudhat és adhat át elemi dolgokat, amiket a hangszeres tanárnál kell a növendéknek elsajátítania.
Meg főleg nincs rá ideje és energiája, és az egyébként is szűkös próbaidőt (a zenekari tagok drága idejét) nem szabad olyanra pazarolni, amit egyéni foglalkozásokon kell megtanítani. Az viszont fontos, hogy a tag észrevegye, hogy mely részekkel volt elégedetlen a karmester, és értse, hogy mire kell törekednie. Ennek érdekében előfordul, hogy a zenekarvezető elgyakoroltat a próbán néhány részletet, és kiadja a szólamvezetőknek, hogy a következő próbáig mindenkin vasalja be.
Egy amatőr zenekar működéséhez nagyon fontosak a "háttérmunkások", mint pl. a tagokat tanító zenetanárok.