Vlad19
2008.11.08
|
|
0 0
2961
|
a mai világban egy jó dízel autónak 2 előnye van: - Igénytelen - Nyomatékos gondolkodtam én is sokáig dízel autóban, mivel nagyon kecsegtetően hangzik hogy 4-5 liter / 100 km. ez eddig mind szép is jó, és baromira jólesik ránézni a napi km számlálóra hogy húú 500 km-t mentem már és még mindig félig van a tank. azonban egy dízel autó üzemeltetése, hosszú távon körülbelül ugyanannyira jön ki mint egy benzinesé. hiába lenne igénytelenebb, a kötelező szervizeket akkor is el kell végezni (bizonyos esetekben még sürübben mint benzines társainál): sokkal drágábbak az alkatrészek hozzá, sokkal drágább az olaj bele, és még sorolhatná az ember. ehhez még persze hozzájön az is hogy most már nem is kicsi az árkülönbség a gázolaj és a benzin között. szóval kezd a benzinesek javára dőlni a mérleg. a dizelek ellen továbbá még az is szól, hogy az EU szigorítani szeretne a károsanyag kibocsátások terén. és ez nem csak a CO-ra vonatkozik (mert pl egy 1.9 TDI CO kibocsátása lehet kevesebb mint egy benzinesé) viszont ami valóban szigoritásra fog tudtommal kerülni az a korom. szerelőmtől hallottam már olyat hogy idővel be fogják vezetni hogy be kell épiteni a dizelek kipufogójába egy részecske szűrőt ami a kormot kiszűri. ez állítólag elég drága lesz , és használattól függően kb fél évig fog tudni normálisan szűrni, utána kukába vele. És hát nem kell szerintem senkinek sem elmagyarázni h miről ismerni meg a dizelautónál a padlóig nyomott gázpedált. az opel DTI-jeiről én konrkétan nem tudok sokat, egyszer néztem valami fogyasztás adatot és nem volt túl meggyőző. továbbá erről az adagoló problémáról én is olvastam már népítéleten.... |
|