A Társtopikon már többször próbáltam az 1-es busz és a Bayk András kertiek problémájára megoldást találni, igaz sok esélyt nem láttam annak megoldására, hiszen a HV több esetben is rugalmatlanságáról tett tanúbizonyságot. Talán ebből a szempontból a szolgáltatóváltás némi reményt adhat. Nehéz bármit is mondani, hiszen a DKV (Civis Konzorcium) összesen 140 busszal vág majd neki a történetnek, ezért eléggé kiélezett lesz a rendelkezésre állás is, a fordulók éppen hogy teljesíthetőek lesznek ezzel a menetrendi struktúrával. Mindenképpen változtatni kell majd az útvonalakon is, nem csak a követési időkön.
Őszintén remélem, hogy a szolgáltatóváltással egy időben a Bayk András kertiek problémájára is valamilyen megoldás találtatik, és 1-es busz 600 méterrel kintebb a Kinizsi Nyomda után fordul majd vissza... Egyébként az ott lakók összefogással viseltetve a buszfordulót is képesek lennének megcsinálni (és persze fizetni), ha végre nemcsak ígéretet kapnának arra, hogy busz kijönne odáig.
Emlékeztetőül: kb 15 évvel ezelőtt 1Y megfordult a gázcseretelepnél (Debrecen tábla) és 1z nevű járat jött ki a nyomdáig napi 7-8x. Végül a volán belátta, hogy rendszeres járatra szükség van, az 1z mindig tele volt telekre járó emberekkel. Most is hasonlóra lenne szükség, hiszen a környék állandó népessége eléri lassan 8-10 ezer embert és a városgazdálkodás épületéig kiépítették a rendes műutat. Gyakorlatilag a patak hídjánál (műút vége) bőven lenne hely egy buszfordulóra. Innen kb. 1 km-re van a Fancsika I.-es tó, aminek elérése is közelségbe kerülne, ezáltal fellendítve a környéket.
Be kell látni, hogy egy ilyen intézkedéssel/hosszabbítással a szolgáltató csak nyerhetne, menetidőben kb. 2 perccel lenne több, a többlet km-ek pedig megtérülnének. Úgy számoltam, hogyha napi 10-12 járat kijönne eleinte, az 12 km többletet jelentene, 27-30 literes átlagfogyasztással számolva kb. 3 liter gázolaj többletköltséget jelentene a szolgáltatónak naponta... Ugye, hogy nem sok, és mégis nagyon sokat jelentene az ott lakóknak!!!
Azzal szerintem mindenki egyetért, hogy a szolgáltatás színvonalán csak úgy lehet javítani, hogy nemcsak a menetrendet alakítják át, sűrítik, hanem módszeresen változtatnak az útvonalakon is. Csak itt jön a képbe, hogy fenti busz mennyiség mire lesz elegendő.
Garficicus