"Az autógyárak leállása munkahely vesztéssel jár, ez borzasztó annak aki elszenvedi.
De az hogy nem szaporodnak az autók az utakon, az kisebb dugót, tisztább levegőt, kevesebb energiafogyasztást is jelent."
Ez közgázos tévedés. Az autógyárak nem állnak le teljesen, legfeljebb kevesebbet termelnek, de amit termelnek, azzal növekedik az autók száma az utakon. (minusz azok a verdák, amiket közben végleg kivonnak a forgalomból). Ellenben az utakon futó autók átlagéletkora emelkedik, mert késöbb cserélik le őket újra, ami éppenhogy magasabb károsanyagkibocsájtás eredményez, mint egy prosperáló időszakban.
Ezek az agyonpublikált "leállások" sem szokatlanok a gépgyártásban. Télen minden gyár le szokott állni 2-3 hétre, ez jelen esetben 4-5 hét lett egy-két cégnél.
Kevesebb autó csak akkor lesz az utakon, ha az üzemanyag ára emelkedik drasztikusan.