mac.m
2008.11.02
|
|
0 0
28
|
Nem igények, vagy pláne szükségletek keletkeznek, hanem valamiféle kínálat amit aztán eszement erővel orrba-szájba reklámoznak, hogy anélkül nem lehet élni. De a vásárlástól számított 5 perc múlva kiderül, hogy nem is olyan fontos és klassz az a dolog.
Ez nagy igazság. Egy rakás olyan funkciót vásárolunk, amelyre a büdös életbe se lesz szükség.
Jó példák erre a telefonok. A funkcióik 1-2%-át ha használjuk, a nagy részéről a többség azt se tudja mire való. Tele vannak rakva teljesen felesleges fassággal. Vagy a 300 méterig vízálló óra. El lehet vele dicsekedni, hogy ez milyen frankó, csak az a kérdés, ki használja ki ezt a képességet akár 3 méter mélységben is. Azonban a dolgok ezen, számunkra teljesen felesleges tulajdonságai nyilvánvalóan drágítják a terméket, és a reklámok rálőcsölik a gyanútlan vásárlóra azt is, amire semmi szüksége nincs.
Ez mindemellett esztelen energiapazarlással jár.
|
Előzmény: Törölt nick (12)
|
|