Stevie arra gondolt, hogy egy Octavia jellegű autóra, és az Octavia futóművéhez a 225/45 indokolatlanul peres. Igaz, Stevie? :)
Igen is, meg nem is :-)
A peresseg egy dolog, mert az oldalfal magassaga gyakorlatilag ugyanakkora. (A masfel millimetert ebben az esetben nyugodtan figyelmen kivul hagyhatjuk.) De erre még mindjart visszaterek.
Inkabb azert nem javaslom a 225/45 meretet, mert a 220 mm szeles gumi egyszeruen tul szeles egy 100 loero koruli autora. Erezhetoen megnovekszik a fogyasztas, csokkennek a menetteljesitmenyek. Az indokolatlanul szeles gumiabroncs hamarabb fut fel a vizre (aquaplaning), a nyomvalyuk megvezetik, "rangatjak" a sofor kezeben a kormanyt.
Csereben csokken a fektav, sima uton (!) javul a kanyarstabilitas -- de szerintem egy Octavianal a hatranyok felulmuljak az elonyoket.
Az azonos oldalfalmagassag ellenere a /45 gumi sportosabb (a szo jo- es rossz ertelmeben egyarant), mert a gumi keresztmetszetenek a geometriai aranyai masok. A /45 gumi razosabb, serulekenyebb.