Nézegettem a Hijoin felniket, de úgy láttam, nagyon kevés az, amelyiknek a mérete (szélesség és a hozzá való ET szám) stimmelne a gyári felnik paramétereivel.
Ez igy van :-) Viszont ami van, az szep es jo :-)
16-os felnin stabilabb az autó nagy sebességnél,
Igen, de minimalis a kulonbseg. Amennyivel nagyobb a felni (1 huvelyk = 2.54 cm), annyival alacsonyabb a gumi oldalfalanak a magassaga (azaz alul-felul 12.7 milimeterrel).
Emiatt valamivel pontosabb a kormanyzas, kevesbe "kenodik" a gumi. (Kepzeld el, hogy egy hosszukas radirt fogsz a kezedben, es felul fogod meg. Ha elmozditod a papiron, eloszor maga a radir fog elhajlani, es csak utana modul meg a papiron. Ha alul tartod, akkor pontosabban koveti a kezed mozgasat.)
illetve kb. milyen áron lehet majd 16-os nyári gumit venni (mennyivel drágább, mint a 15-ös)?
Ha az extra akciokat leszamitjuk (iden 13 alatt volt Fulda Progresso es 17 alatt Pirelli P7 -- az ev egy-egy idoszakaban, egy-egy forrasbol), akkor 15 korul kezdodnek az elfogadhato masodvonalbeli gumik (Fulda, Kléber, Uniroyal, Firestone, ...), es 18-19 korul a premiumok (Good Year, Dunlop, Pirelli, Michelin, Bridgestone, Continental). A friss kiadasu csucsgumik azert 20 felett maradtak.
A 195/65R15 meretben guminkent 3-6 ezer forinttal alacsonyabbak ugyannak a mintanak az arai.
A 205/60R15 egyre kevesbe nepszeru meret, kisebb a valasztek, nincsenek igazan komoly akciok, sőt, egy ma megvett szett gumijanak potlasa is nehezkes lehet.
Legyen 195/65R15 vagy 205/55R16 :-)