Na most az első. A normálisabb gázrendszert a normálisabb szerelője úgy köti be, hogy amikor gázüzemen van, akkor nem megy az AC. Olyannyira nem, hogy beraknak két mágnesszelepet, amiből az egyik a gázcsövön, a másik a benyán van és a kettő közül csak az egyik van nyitva.
A gáz kifogyása nem puffanással/rántással jár. Ilyen hangot akkor ad, ha visszadurran. Nem mindennapos, de néha előfordul és légtömegmérős kocsinál, ha nincs visszacsapó szelep, akkor szinte azonnal kinyírja a légtömegmérőt. Ha a gáz kifogyóban van, akkor mezei reduktorosnál egyre alacsonyabb fordulatszám elérésekor akar megfulladni a motor. Ez nálam a kezdetétől a végéig kb. 10 km. Aztán már a szelep zár a tartályon a túl alacsony nyomás miatt. LPG befecskendezős rendszerrel nincs tapasztalatom.
Vész esetén mindig lehet gázzal indítani. Én így járok már majd' egy éve, mert vannak gondok a benyás oldallal (nem az AC). Nálam pl. a gázzal indítás úgy működik, hogy a kapcsoló feletti két LED mutatja az üzemmódot ráadott gyújtásnál benyára kapcsolva világít (teljes benya üzem), gázra kapcsolva villog (automata gáz üzem). Utóbbi esetben benyával indul, majd később átáll gázra. Ha gázüzemre van kapcsolva és villog a LED, akkor jön az a trükk, hogy át kell kapcsolni benyára, majd azonnal vissza gázra. Ilyenkor a gáz LEDje már nem villogni, hanem folyamatosan világítani fog és az autó gázzal indul.