Na akkor ezt most nemértem. mindenki azt mondta nekem hogy a második szám jelenti azt hogy az olaj milyen hőfokot bír(minél nagyobb annál nagyobb hőfokot bír). akkor az most milyen hőfokra is van az a 30as? illetve mi a külömbség a 60as és a 30as között pontosan?
A melegoldali viszkozitas erteke, mint a neve is mutatja, a meleg olaj folyekonysagat jelzi. Ezt a SAE szerint 100 fokon merik. Minel alacsonyabb ez a szam, annal folyekonyabb, "vekonyabb" az olaj 100 fokon, azaz uzemi homersekleten.
Reges-regen, egy tavoli galaxisban valoban jo volt a magas melegoldali viszkozitas, mert a suru olaj biztositotta, hogy az olajfilm extrem erohatasra se szakadjon meg. De akkor még csak asvanyi alapu kenoanyagok leteztek.
A szintetikus alapolajok megjelenesevel valtozott a helyzet, a szintetikus olajok
eleve osszehasonlithatatlanul jobb tulajdonsagokkal rendelkeznek (vagy ha nem, szinte korlatlanul adagolhatoak, ezzel kezben tarthatoak a tulajdonsagaik), igy nyirasalloasaguk, hőállóságuk eleve magas.
A "vastag" olajokat egyebkent soha nem ajanlottak turbos motorokhoz. A turbinakerek csapagyait is a motorolaj keni, es oda a vastagabb olajok nem is igen "fernek be."