Pascal_blog Creative Commons License 2008.10.21 0 0 59
Huhú látom 120,000 percenként... ez persze magyarázza, miért elég mégis a kis kompresszorkerék. Hmm hmm mégis. Persze egy modell-hajtóműnek tényleg ennyit kel forognia, a méretéből adódóan, ahhoz, hogy elég kompressziót hozzon létre.. de ilyesmit házilag összeépíteni? Nem is a kompresszor a kritikus főleg, hanem a turbina, a hőmérséklet miatt. Az RD hajtóművek 15e körül forogtak, és nem azért, mert ennél gyorsabban forgó gépet nem tudtak akkor gyártani (dehogynem) hanem a turbinát egyre nehezebb stabilan tartani. De ha hozzáférsz ilyen ötvözetekhez és gépekhez hajrá tényleg. Egyébként az autókban a turbók is 100,000 körül működnek.

Másrészt az utolsó 10-15 beírás nekem teljesen értelmezhetetlen. Azt hittem, és a fotókból is az derül ki, a konfiguráció már összeállt: egyetlen centrifugálkompresszor, egyetlen (axiális) turbina, egy közös tengelyen. A fotóidon látható alkatrészek nagyon profik. Amiről irogattok, az viszont mind nem lesz benne. Illetve még nyitott a tűztér kérdése. Vagy rosszul látom?

Előzmény: xplod (48)