földmérnök Creative Commons License 2008.10.18 0 0 240

Van! Az ország másik feléből hoztak nekem egyet! Frankónak tűnt! A szerelő egyből megmondta, hogy ez nem NIVA váltó, de elvilegbe jó lehet! A szállító is végül elárulta, hogy nem az, annak ellenére, hogy előtte azt mondta!

Nem volt rossz annyira a helyzet, ment vele, habár alig lehetett vele elindulni. Végül rászántam magam egy próbára! Haverom még gyári váltós NIVÁja lett az áldozat! Hát ég és föld! Kezdett olyan érzésem lenni, hogy átvertek! Kaptam egy váltót, ami jó volt ugyan a Nivára, de nem rá gyártották(jelentős különbség volt a sebességek elosztásában)!

Örömmel szabadultam a járgánytól! A régi váltó megmaradt!

A szerelőm elárult egy dolgot. Ha kezd betegeskedni a váltó, akor azonnal irány a szervíz. Becsületes hozzáértők, egyből a váltó kihajtásánál lévő anyát rögzítik, mert legtöbb esetben, ha gond van, akkor itt kezdődik! Ha kicsit előrehaladottabb a váltóbetegség, akkor is néhányezer km-rel meghosszabítják a szerkezet életét.

Más helyen pedig csúnyán lehúzzák az embert, ugyanezért a műveletért.

A volt nívám váltójánál is ez az anya volt fellazulva. Sajnos a lustább szakemberekkel találkoztam először, akik egyből cserét javasoltak. A váltót megrendeltem, még garit is kaptam rá, csak nem rá való volt. A kocsi kellett, így csere, mert nem lett volna időm kísérletezni a régi váltóval(pedig lehet jobban jártam volna)!

F.

Előzmény: Lufihonik (197)