xplod Creative Commons License 2008.10.16 0 0 36

Szia.

Pár mondatoddal nem igazán értek egyet!

Ha a gázturbinád elindult és az égést nem szakitod meg akkor stabil.

Mindent az égés határoz meg az égőtérben ha az üzemanyag + levegő aránya megfelelő,és megfelelő helyen ,és időben van az üzemanyag meggyujtva.

Ezért hivják az  egyes gázturbinákat önellátonak.

"öngyulladás folytonos, a befecskendezett üa. mennyiség egyenlő az elégett üa. mennyiségével, ...)." (nemtudom mit értesz mennyiségen)Ha  x mennyiséget fecskendezel be az égőtérbe ,természetes hogy nem xx mennyiségű üzemanyag lesz belőle hanem  csak x.Az a nem mindegy és itt jön a lényeg  hogy az égés következtében mekkorát tágul a gáz,igy jön létre a nyomás az égőtérben és ettöl lesz nagy a gáz kiáramlási sebessége.Az amit csináltál szifonpatronból az nemigen fog működni.Ugyanis a gáz  amit begyujtasz az nem a szifonpatronban ég el hanem még előtte és a forro levegő kitágulva jut be az égőtérbe nem lép fel nyomás.

A gázt az égőtérben kellene begyujtanod és ott tágul ki igy lesz nagy nyomás az égőtérben!Kicsit tulbonyolitottad ezt az egészet.Az állando égést pedig ugy biztositják hogy állando szikráztatás van működésben főleg zivatarok alatt és leszállásnál.Az ujjabb hajtóműveknél a pompázs elkerülését ugy oldják meg (tulnyomás) az állo lapátsor elforditják a hajtomű belsejében,és a gáz levételével!

Az uj hajtóműveknél az első ,és hátsó turbina közt közvetlen tengelykapcsolat nincs.

Az összes energiát ,forgást gáz formályában juttatják tovább a többi fokozatra.Elméletileg ha a hátso turbina nem forog attol még az első szabadon tud forogni.Mondhatnánk ugy is hogy a kuplungtárcsát a gát hejettesiti! 

 

 

Előzmény: S-DR (35)