ladybyron Creative Commons License 2008.10.03 0 0 2032

Utolsó gondolatmenet Huddy-ügyben, és akkor lapozunk :-)):

 

Nem tudom, én ezt a kölcsönös segítségnyújtást sokkal inkább a munkával kapcsolatos egymásra utaltságnak éreztem. Cuddy tudja, hogy House a kórház húzóneve, aki többet hoz, mint visz a konyhára - pénzt, konferenciameghívásokat, presztízst. (BTW - a Vogleres sztoriban beáldozta volna, tudom, hogy a kórház érdekében, és ez rendben is van, de csak akkor változott meg az álláspontja, amikor Wilson esetéből megértette, hogy ő vagy bárki lapátra kerülhet), és Vogler önkényeskedése a kórházat veszélyeztetné). House-nak pedig kényelmes ez az állapot - akkor jár be, amikor akar, Cuddyt tudja, megtanulta kezelni, azt az esetet vállalja, amelyiket akarja stb. Új munkát keresni pedig macerás lenne. :-)) Nyilván van egy bizonyos fura barátság-féle is közöttük, kb. mint Wilsonnal. Szóval igen, ott vannak azok a jelek, de számomra inkább szakmai-baráti egymásra utaltságot sugallnak, szexuális érdeklődéssel, semmi többet. Igen, ez tényleg komplex dolog, ezért nekem meg az furcsa, ha azokat a dolgokat nem veszik, amik miatt ez a két ember nem illik össze, és valamilyen szerelem viszonynak látják ezt a bonyolult kapcsolatot.

 

 

Viszont jó, hogy leírtad, hogy számodra ez a sorozat egyik legfontosabb aspektusa, mert így legalább érthető, hogy mi a véleménykülönbség oka. Ugyanis nálam éppen ellenkezőleg: nem azért kezdtem nézni, mert úgy éreztem, hogy bármelyik kapcsolatból is szerelmi viszony szövődhet, és ezt később is mellékesnek éreztem, mivel egyik sem volt meggyőző számomra. Illetve addig élveztem, amíg játszottak vele, hol az egyiket, hol a másikat vették elő, és ugyanakkor érzékeltették, hogy az egyiket sem gondolják komolyan. Ahogyan Téged az tölt el indulattal, hogy ebből a kapcsolatból nem lesz semmi, úgy engem az, ha azt érzem és látom, hogy egy számomra mellékes dologért feláldoznak olyan momentumokat, ami miatt megszerettem a sorozatot. (Itt bármelyik eddigi szerelmi kapcsolatra utalhatnék, mivel minden élettapasztalatom azt súgja, hogy mindegyik nagyon leegyszerűsített.) De most tisztáztuk, amit talán eddig kellett volna, hogy eredendően a sorozatot látjuk másként, és így már érthető, hogy ebben soha nem egyezünk meg. 

 

Cuddy-House vita vége (részemről). :-))

 

Ami engem megfogott: a remek színészek (közöttük két régi kedvencem HL és RSL) kulturális áthallások - például a Holmes-utalás mögötti Byron/Edward Rochester vonal, és még sorolhatnánk egészen a helikopterig), az igényes párbeszédek, a jellemek, és a történetek sokrétűsége (ahogyan a hetibeteg-kilinika-magánéleti hármasság elemei reflektáltak egymásra), a dráma és a humor egyensúlya, a kidolgozottság, a műgond. Imádtam, hogy elgondolkoztatott, hogy nem volt szájbarágós, imádtam az elképesztő finomsággal és erővel érzékeltetett lelki történéseket. Erre kedvenc példám az első évadban a második rész vége, amikor House ott ácsorog a pálya szélén - ez a jelenet rengeteget elárult róla. És végül: tetszett a készítők bátorsága, amivel megpiszkálták a jó ember (orvos)/rossz ember (orvos) fogalmát, az átlagember kis önbecsapásait, és pimaszul megkérdőjeleztek mainstream, PC közhelyeket, adtak az áltudományosságnak, az ezoteriának. És sajátmaguknak is, mert egy kicsit mindezzel a hollywoodi fősodort is megcsipkedték. De mióta kitört a választási kampány, és OW megjelent a sorozatban, vége ennek a bátorságnak, és a játékos önkritikának is. Damn. :-((  

 

OFF

 

X-akták: nem tudom, csak egy-két részt láttam. (Ritkán nézek sorozatot, talán négy-öt szériát néztem végig életemben. A misztikus dolgokat pedig nem szeretem.) Összehozták a két főszereplőt?

 

ON 

Előzmény: Candy Perfume Girl (2031)