Hello!
Egy magánvéelmény
Mivel 7 évig ott tanultam, ezért van egy kis rálátásom a dologra, ill egy kis utazási tapasztalatom.
Amikor oda kerültem kicsit szokatlan volt, ismerve a jól a Miskolci helyzetet, hogy a tömegközlekedést két cég üzemelteti. És olyan gyermeteg problémák voltak, hogy nem volt egységes jegy buszra villamosra.
Akkoriban 1998-2005 ig mindki várta a változást, mert a HV ne igazán volt a legjobb szolgáltató, a buszok késtek, 1000 féle szinben pompáztak, és gyakran helyközi kocsik mentek helyibe, amig helyik távolságiba, ami még gyulai viszonylatba még el is megy, de az ország második legnyagyobb városában megengedhetetlen.
A menetrend az olyan volt mintha nem is lenne, mindig a végállomáson szálltam fel 10ből 1szer indultak pontosan a buszok. A söförk nagyrésze udvariatlan, otthagyták az utasokat akit látak hogy szalad, aztán még jót röhgtek is ezt gyakran élőben tapasztatltam. Persze tisztelet a kívételnek.
Ja és nem csak szín volt ezerféle hanem a típus is.
Ezek figyelembe vételével örültem, hogy végra (bár már nem érint) a változás szelei fújnak.
Bár mint minden magyaroszságon ez is nem a normális módon megy és a leleksedéesem hírtelen unszimpátiává változott, mikor kiderültek a dolgok sötétt oldalai.
Lásd elég gyanús volt hogy a DKV fog nyeri mivel az önkormányzaté és a polmest támogatását is messze menően élvezi.
Másodzsor az adtok:
Pozítív hogy törekednek a tipusok és a színek egységesítésére, de az mindennek a teteje, hogy Debrecen az eggyetlen város amineek nő a lakosság száma, amíg ott voltam annyi új bsuzvonalat indítottak és járatsűrítést végesztek mint amennyit pl miskolcon megszűntettek, és ennek ellenére az új cég kevesebb járművet akar venni 100 szóló és 40 csuklós.
A HV 100 csuklóssal és majdnem ennyi szóéóval dolgozott, és ennek elleére a helyi sajtóban 7 éven kerseztül futottt a téma hogy nincs elég csuklós busz.
Szóval zárójeleb már arra készülnek hogy kész lesz a 2es villamos és így úgyis felszabadulan 25 csuklós busz mivel megszünik a legforgelmeasbb vonal a 31, 32es...
Nem tudom hogy ez az egész hova vezet, és amennyire vártam a változaást már annyira nem várom. De 2009-07-01től debütál a cég és még akár siker is lehet (bár szerintem kizárt, és marad a szokásos mai magyar konzekvencia: rossz volt a régi, de az új még rosszabb) majd elválik, a puding próbája az evés....