scsabi Creative Commons License 2008.09.23 0 0 604
Nézd, nekem nem célom, hogy leszóljam magát a játékot, vagy a modellezést; de a véleményemet fenntartom. Sajnos a játékbeli várost nincs szerencsém olyan részletességgel ismerni mint az eredetit, de egy-két apróság szemet szúrt. Persze ezek nem lényeges dolgok, lévén a város játékbeli modelljét a helyén kell kezelni: ez egyí izgalmas játéktér, ahol feltűnnek olyan épületek, tereptárgyak, amelyek ismerősek azoknak, akik láttak már pár fotót Pripjatyról.

"Pripjaty belvárosát a Stalkerben szinte centi pontossággal modellezték"

Nem vonom ezt kétségbe, de az is kétségtelen, hogy a modellezés után az alkotói fantázia sokat adott még a dologhoz - ezek vadhajtásait neveztem én "barokkos túlzásnak". (pl. a Lenin-szobor)

"Van egy fotó a neten, ami annak a háznak a tetejéről készült, ami a buszpályaudvar előtt van. Azon látszik, hogy nagyon pontos a leképzés, egyedül a Lenin szobor állapota nem stimmel..."

Na most én hümm...
A buszpályaudvar (Entuziaszti sgt. 2.) előtt nincs semmilyen épület, csak a régi városhatári körforgalom helye; ha azon túl nézünk (és az erdőt átlátszónak feltételezzük), akkor a janovi vasútállomás. A buszpályaudvarhoz legközelebbi ház, ahonnan a belváros látható a Népek barátsága u. 1. (Слава труду-ház) Ennek tetejéről persze látható a "főtér", bár a nyolcemeletes Fehér Ház (Lenin sgt. 34/13) részben kitakarja. A képzeletbeli Lenin-szobrot én valahova a bevásárlóközpont elé pozicionálom, no azt épp lehetne onnan látni.

Illusztrációk (a centiméternél nagyobb nagyságrendekre)
1-2. kép
Bár a perspektíva más, látható, hogy az óriáskereket kb. 120 méterrel kelet-délkelet irányban eltolták a valóságos helyétől (kb. a sétány közepébe), hogy a screenshot-on látható helyzetbe kerülhessen. A szálloda épülete is más egy kicsit, pedig annak a tetőterasznak pl. a COD4-ben szerepe is van.

3-4. kép
A fehér ház mögé betoltak egy házsort, keresztbe a Lenin sugárúton, vagy a Lenin sgt. 23-at keresztbefordították.




Előzmény: SaGa (603)