linkeld be ide őket, azt majd jól megszakértjük...
Egyébként a karosszériaillesztések jellemző rohadási helyek, ott ha sima, akkor kopogtasd, hogy volt-e már glettelve, ill. emeld ki padra a kocsit és nézz be alá. Az összeset ami látható kopogtasd végig. Megéri az a 10-12 perc.
Amin a zsirzók a kardánban nem frissen töltöttek, és nem is csontüresek (azaz kérd meg, hogy töltsük fel a zsirzókat - legalább fel lesz töltve), az rendszeresen volt karbantartva. MEg az is kiedrül, hogy tudják-e hogy hol van a zsirzója...
Itt tudod megnézni, hogy a sebváltó mennyire van szét, illetve menj ki vele egy próbaútra.
Ha ötsebességes és 80-100 között (2500-3000 rpm) irtózatos hangon rezonál ötösben minden, akkor annak SZAR A VÁLTÓJA!!!, ugyancsak fontos teszt hogy hidegen álló motor mellett két ujjal be tudod-e rakni a sebességeket, vagy bizonytalan és ki-kiesik a helyéről, keresni kell-e fokozatokat
Ezeket vedd fontolóra.
A futóműben ált. az össze szilent gumi szanaszét repedezik, főleg hátul (ott a trapézzal együtt 14 db van), alkudd le az árából.
Az első lámpatestek rohadása, foncsorleválása szintén sokat mutat, ill azt, hogy lehet-e tekergetni belülről a lámpamagasság állítót. Elég szar szerelni, és ha puffos volt elölről (pl. fa), akkor sokszor csak az egyik mozog, a másik már nem...
Ha a hátsó lámptestből az izzótartó panelt kipattintod és nyakig poros az összes izzó, akkor az csak annyit jelent, hogy bizony igencsak volt terepen használva.
Ugyancsak azt jelzi, ha a kalaptartó meggörbült (hacsak alulról ki nem merevítették). Azt használta boldog, boldogtalan - de terepen
Próbaúton menj egy közeli erősen nyomvályús útra. Ha össze-vissza imbolyog és szitál, akkor a kardánok kukák, de még a stabilizátorkkal is gond lehet, az sokkal pontosabb teszt min a pad, mert nagyon kézérzékeny a kormánya, ugyanakkor nézesd meg padon a féket és a lengőket.
A gumik is sokat árulnak el, főleg az utolsó pár 10-e km-ről. HA karistolt, karcolt az oldala, de a futó maga alig kopott, az szintén sok terepre utal (galagonya, akác, szeder, stb. A kormányzott kerék belső oldalát is nézd meg.
A belső fűtéscsap sokszor nem zár rendesen. Ha totál elzárva is jön be meleg (tereld lentre, köépre, úgy egyértelmű), akkor ezt is bekalkulálhatod
A fentiek inkább típusjelensége, csak a matematikai vonzata nem mindegy, erősen vedd figyekembe
Ezen felül!
Kérd számon a gyári szerelőcsomagot (kis tásaka 3szöggel, kis fekete doboz szerelőkülccsal, emelő, stb), a gyári gyalogsági ásót és a motorérben lévő pótkereket nézd meg. Sokszor az többszázezer kilométert elvan haszálat nélkül, anélkül, hogy felfújták volna. Ugyanakkor a hőtől a gumi megöregszik. Jól láthatóan (sok pici repedés az oldalfalon - alig láthatóak)
Ennyi