" biztonság kedvéért kitalálták, hogy a Koránban Mohamed mennybéli utazásának kiindulópontja, a "Távoli Mecset" nem más, mint a Templomhegy
Ez a Templom-hegy lábánál elterülő al-Aksza"
Egyrészt az Al-Aksza nem a Templomhegy lábánál van, hanem a tetején, csak nem középen, ahol a Szentek Szentje lehetett, hanem a szélén. Másrészt hogyan is lehetett az Al-Aksza a "Távoli Mecset" ha annak Mohamed életében állnia kellett volna, az Al-Akszát meg Omár kezdte építeni Mohamed halála után sok évvel?
"a legenda születése idején a Szikla környéke az ottani dóm miatt ui. már foglaltnak számított"
Melyik dómról beszélsz? Nem értem, mit akarsz mondani.
"az a fura helyzet állt elő, hogy egy törzsi szokásjogrendszer, amit Mohamed kodifikált, hirtelen egész más kultúrájú emberek millióinak vált meghatározó jogi és kulturális alapművévé.
Ez az alaphelyzet tulajdonképp túlélte az évszázadokat, legalábbis egészen másként hat az iszlám a mindennapi életre mondjuk Szaúd-Arábiában, mint a Maghrebben vagy éppen Párizs külvárosaiban."
Igazad van. Igazán jó missziós terepre Fekete-Afrikában talált az iszlám. Szudán, Szomális, Észak-Nigéria. itt a viszonyok nem sokban különböznek a Mohamed kori arábia viszonyaitól.