Az elképzelés szerint, ha bármit is vásárolunk a jövőben, bizonyos ideig vagy bizonyos távolságon belül (az üzlet meghatározott nagyságú környezetében) meg kellene őriznünk a számlát, nyugtát.
...
Kérdésként merülhet fel, honnan fogja tudni az adóhivatal, hogy ki vásárolt a boltban. Nos, a terv az, hogy a számlára, nyugtára vonatkozó szabályokat úgy módosítanák, hogy azokból kiderüljön, ki a vevő.Kicsit gondolkodtam ezen az ötleten és találtam egy súlyos ellentmondást:
Ha nincs nyugta, akkor nincs semmi amiből kiderülhetne, hogy ki is vásárolt a boltban (mert ugye az a nem létező nyugtára kellene ráírni).
Ha viszont van nyugta, akkor lehet tudni, hogy ki vásárolt, sőt meg is valósult a számlaadási kötelezettség, de ekkor meg mi értelme zaklatni az utcán sétáló vásárlót?
Ebből két eset lehetséges:
1, A boltban rögzítik, hogy ki vásárolt és ha megállítanak az utcán (x méteren vagy x időn belül) akkor a boltban kiállított névre szóló nyugta hiánya (a legtöbben ezt iktatják a kukába) nagyszerű ok lehet a bírságolásra.
2, Az APEH egyszerűen tudni szerené ki pontosan mire is költ, ami későbbi vagyonosodási vizsgálatoknál jól jöhet. Pl.: megy egy adatszolgáltatási kérés, hogy Kovács 12 János, Bokor út 6 szám alatti lakos mikor mit vásárolt a Tescoban, madaras tescoban, stb. Ebből szépen fel lehet építeni egy vásárlói profilt.