Ez persze igaz, bár a témától függ a dolog. Én pl. 34 vagyok, már nem olyan fanatikus, mint 18-20 évesen, de azért simán megvenném az igényes IM-könyvet (is). Igaz, megtehetném.
Mivel a könyvszakmában dolgozom, ezért tudom, hogy manapság pl. egy kortárs verseskötetből már 2-300 példány is nagy szám, egy szociológiából 1000. (A 70-80-as években ugyenezt 10-zel lehetett szorozni minimum). (Persze divatnevek akkor is, mai is vannak, ami feldobja a pld-számot, de az arányok mások.) Ugyanakkor a hívónevek (pl. "havashenrik", "vujitytrutko", "anettka" stb. fasz tudja mi) ugyebár 10-20-100 ezer pld-t is kicsalogatnak.
Kérdés, az IM mekkora húzónév. Mert mindegyik említett név rétegspecifikus húzónév. Én sosem vennék ugye "anettkát" stb. Én másik réteghez tartozó vásárlóerő vok. Amely rétegnek megvannak a saját rétegspecifikus igényei (mások mellett). Nekem pl. egy igényes IM-könyv volna az igényem, magyarul is, többek között.
Sokat fröccsöztem, bocs.