Hello Mucu30!
Nekem hasonló gondom volt X20XEV motorral, elsőre azért ne cserélj szivattyút!
1, A j. hátsó ülés alatt van a szivattyú és csatlakozója, itt mérd meg, hogy bekapcsolt gyújtásnál van-e 12 V. Ha nincs, akkor
2, A biztosíték táblán, (kormány alatt, bal térd) ellenőrizd a szivattyú 20 A-es biztosítékját, de nem csak a biztosítékot, hanem az aljazatot is, nincs-e beégve.
3, A motorházban a bal lengéscsillapítónál, a tűzfalnál van a szivattyú relé.
Ki kell venni és bekapcsolt gyújtásnál mérni kell a 86-85 pontok közt 12 V-ot.
4, Bekapcsolt gyújtásnál egy dróttal zárd rövidre a relé foglalat 30-87 pontjait. Ilyenkor, ha minden rendben eddig, akkor a szivattyú direktben megkapja a 12-V-ot, ha ez igaz és megy a szivattyú, akkor a relé kuka. Ha a szivattyú csatlakozón minden mesterkedésnél van 12 V de mégsem megy, akkor ki kell szerelni a szivattyút és asztalon vizsgálgatni, csak biztos esetben dobd el, mert a látszat sokszor csal és nem az a rossz ami a legdrágább.
A vizsgálat leginkább 2 személyes, a felsorolt alkatrészeket meg kell jól mozgatni, nem-e kontakthiba. A relé elég speciális kivezetésekkel van ellátva, én a X. ker. Fertő u. 14-ben FER-VILL Kft. 1800 HUF ért vettem. (A relé elég alattomos, műszerrel nekem nem mutatott szakadást, de ha tápot kapott, nem folyt rajta áram.)
üdv rbsat