Töfi1234
2008.08.19
|
|
0 0
8708
|
Nicko soha életében nem használt kétlábat. Egyetlen kivétel a Dance Of Death-en ahol végig megy az egész nóta alatt a láb. Nem jut eszembe melyik az. Azt is inkább csak azért csinálta, hogy legyen egy ilyen is a pályafutása során. Ez egy speciális technika, amit nem sok dobos tud. Ő ezt tökélyre fejlesztette, erről híres. A mi dobosaink is egy lábdobbal játszák ezeket, különben szóba sem állnánk velük.:) Beugró dobosokkal volt néhány kétlábas bulink régebben, de az állandó dobosaink mind egylábúak. Nagyon másképp szólnak ezek a témák kétlábbal, szóval rögtön észrevenni, ha valakaki úgy csinálja. Amúgy a Somewhere, Evil That Men Do féle egy lábas galoppozásoknál sokkal nehezebb részek is vannak. A Wicker Man refrénje pl nagyon gyilkos. Azt többnyire mi is kevesebb lábbal játszuk, mert az nem embernek való, de azért van amikor kijön. És még ennél gyorsabb folyamatos lábai is vannak Nickonak. Néhány videón látni egyébként, hogy hogyan csinálja csak nem szokták így külön mutogatni, mert neki ez természetes. Pont a Wicker-ből fent volt régebben egy koncertfelvétel a Maiden oldalán, ami Nicko mögöl van felvéve. Ott látszik, hogy hogyan üti a refrént egy lábbal. A lemezfelvételünkön mi is fel vettünk videóra egyébként közelről egy ilyen gyors részt. Ősszel, a lemezmegjelenés után letölthető lesz ez is.
A Brave és a Dance lemezeken nekem sem tetszik a dob. Ők nem használnak triggerelt dobokat, mint a legtöbb mai zenekar, csak a dob eredeti élő hangját. A mai nagyon hangosra kompresszállás nem tesz jót az élő dobhangnak. Az egész Maiden soundnak sem túlzottan, de főleg a dob sínyli meg. A Dance szól rosszabbul szerintem a kettő közül és ők is megelégelték már ezt a dolgot, mert a Matter pont emiatt mastering nélkül jött ki, szóval nincsen agyonkompresszálva. Így ugyan hallkabban szól, de sokkal jobban üt rajta a dob. A legtöbb hangmérnök amúgy baromságnak tartja ezt a hangerőháborút, pont a fentiek miatt. |
|