Dió - DMC Creative Commons License 2008.08.11 0 0 7592

hja, én is eladtam, 1.6 SW Elite 2005 decemberi gyártású, 2006 februártól 27 hónapot  és 38 ezer km-t töltöttünk együtt.  belül szalonállapotú volt. én nagyon vigyéztam rá,de sajnos a külső kisebb nagyobb parkolós megkapott karcolásokat nem tudtam kivédeni.

az első 9 hónap után már körvonalazódott bennem, hogy miért szeretem és miért nem ezt a kocsit.

 

megosztom veletek, hátha valakinek hasznára lesz.

 

előny:

-nagy,kényelmes,családias,szép külső és belső,jó vezetni

-viszonylag nagyon csendes is volt pár hónapos koráig,aztán miután párszor megkergettem,nem tudom van-e összefüggés,de hangosabb lett a motor és a kipufogó is (ez utóbbi nem volt lyukas)

nem zörgött soha semmi sem

átlagfogyasztás 7,8-8,3l vegyes BP és agglomerációs forgalomban, télen 0,5-1 liter plusz,

-tűrhető végsebesség és gyorsulás (óra szerint max. 190)

 

 

hátrány:

-iszonyatosan szarul beállított fényszorók,bérmelyik más autóm ehhez képest vakufélnyt adott az úton, elég szar volt este vezetni a közel 50 méteres távú tompítottal

-100 felett résnyire vagy kicsit lejebb  letekert ablakoknál iszonyatos menetszélzaj,amit tetőzött az is,hogy ha a csomagtartó rejtő lepel ki volt húzva,akkor a beáramló levegő olyan lazán 50 herz alatti hangokat gerjesztett  120decibellel, hogy katasztrófa.  

-vékony fényezés,könnyen karcolódik,sofőr kilincs belső része kopik, sebváltógomb bőr elkezdett kopni már 9 hónaposan,aztán egy idő után a folyamat megállt,így csak félig kopott le.nem garanciális. anyjukat!

-motor dinamikus vezetésre 3000 fordulat alatt alkalmatlan,eléggé pörgetni kellett (ekkor meg viszonylag hangos volt), hogy menjen, nyomatékgörbe borzalmas, negyedikben ne akarjak már csak úgy előzni, kábé kétszer akkora hely kellett mindenhez,mint az előző és utána lévő kocsijaimhoz.

-100 felett nagy menetszélzaj

-a kormányoszlop alsó, tűzfalnál lévő része pár hónapos kora után nyüszögött, hiába fújkálták wd40-el,havonta kívánta,különben halkan,de nyekergett forgatásnál,ami alapjárat közben volt elég zavaró.

 

 

ja és nekem 1 esetet kivéve soha nem jött ki sem rángatás, sem motorcheck, semmi gond nem volt a motorral. mindenfelé és mindenféle kúton tankoltam 99%-ban 95-össel. az egy este tünetei apró alig-alig érezhető rángások, de csak tökmindegy mekkora egyenletes sebességnél, gyorsításkor nem. a hiba oka, hogy a szelepvezérlő elektronika "elfelejtette"  a programot (valami miatt kicsit korábban pár napra le volt véve aksiról). megoldás program ismételt feltöltése és azután többé már nem volt vele gond. a gyári kötelező szervizen felül nem volt semmi sem cserélve rajta. olaj,szűrők...ennyi.

egy apróbb,de idegesítő műszaki "hiba" volt,amiért többször kellett visszamennem,mire megtaláták a gyári szervizesek a hiba okát: fékezésnél apró nyüszörgő hangok a pedálsortól.........már fékpedál tengelyt akartak cserélni, mire 3x-orra kiderült, csak a féklámpakapcsolóm nyekerget :), komoly.....

 

Nekem a fentieken felül semmi olyan hibám nem volt,amit a lacettiklubb oldalán összefoglaltatok!

 

Egyébként szerettem,de mégegyszer nem biztos, hogy tudatosan vennék egy ugyanilyet, kivéve,ha ezeket a hibákat kiküszöbölnék.