Pisti & 18tds!
e34-nél tuti, de talán e36-nál is egy eepromban tárol egy csomó dolgot, többek között az alvázszámot, mindenféle sw, hw változatot, 10 helyen a kilométer adatát és ami a lényeg, hogy a műszerek milyen méréshatárral/felbontással dolgoznak.
Nem akartam egyből lereagálni, de lehet 18tds-nek is elég lehetne egy újrakódolás az alábbi eset miatt:
Gergely barátunkkal történt meg az alábbi, miszerint neki pl. a hőmérő elérte az üzemi hőfokot, addig mutatott és utána lement 0-ba!
A tank meg a többi mutató bizonytalan volt, meg mintha nem is jó értékeket mutatott.
Ezt egy ujrakódolás segített, miután másik óracsoportot bepróbáltunk és hogy az adatok stimmeljenek átraktuk a kódsteckert (ami lényegében az eeprom)
Természetesen ugyan az a hibajelenség volt, ezért gyanakodtunk az eepromra.
Lényegében a tartalma az évek során sérült, és miután átírtuk megint minden okés azóta. (és marad a kilométer adat meg alvázszám meg minden.)
Kérdésedre a válasz amúgy igen, ezek kódolható adatok.
De későbbi tipusoknál ezeket már csak egyszer lehet beírni. pl ews, DME, LM...