cssz74 Creative Commons License 2008.08.10 0 0 56

A gőzösök gyártására és beszerzésére az GONDOLOM, azért került sor, mert akkor ahogy írtad a szállítási kapacitás növekedése miatt nagy szükség volt mozdonyra. A gőzösök akkor kiforrott és gyártott gépek voltak, nagy számban lehetett gyártani, míg a dieselek akkor még csak sokszor kísérleti stádiumban voltak.

60-ban már a púpos írások alapján tervezési fázisban volt.

Azt meg főleg ne mond, hogy egy 760Le-s hidraulikus 48t-s mozdonyt konkrétan fővonalra szántak, mert arra teljességgel alkamatlan. Akkor miért csinálták a 800Le-s púpost villamos hajtással, közel 20t-s tengelynyomással? Én úgy tudom akkor a gőzösök kényszermegoldást képviseltek, már az 50-es évektől a dieselesítés volt a szándék, lásd m28(1955-től),m31(1957-től)ezek persze könnyű és nehéz tolatószolgálatra,M44(1956-tól)ami ma ügye konkrétan tolatási feladatokat lát el, mégis megfordult fővonalon gyorsvonattal. Szerintem ilyen eset az m46 a fővonalon.