k.novotny Creative Commons License 2008.08.10 0 0 52

De ha az a célod, hogy csesztess, akkor nem írok ide többet.

 

Szia!

 

Nem akarlak csesztetni, általában beszélgetni járok ide a topikokra!

 

Nézzünk egy kis történelmi tényeket

 

1959 első negyedévében a Ganz-Mávagból zsír új 375-ös sorozatú gőzmozdonyok kerűlnek ki. (nem abból a célból hogy kidobják a szemétbe őket)

 

1959-vége és 1962 között az Északiban, és a Landlerban sorra épitik (inkább csak számozzák át) a 324, 411,424 sorozatú mozdonyokat.

 

1961-1963 közt a Szobjetúnióból 100 db német eredetú majd a mÁV-nál 520-as sorozatú mozdony lesz vásárolva, e mellé vissza lesz vásárolva 12 db magyar gyártású 424-es mozdony.

 

Ha megfigyeled akkor nem kis teljesitményű mozdonyok voltak ezek. (Tehát a 60-as évek elején senki sem gondolt még arra, hogy az általad emlitett 275, 375 sorozatú gőzmozdonyokat kiváltsák

 

Evvel szemben a MÁV teljesitménye a 60-as évekre a csúcs pontra jutott azaz mozdony hiánnyal küzködött, és mint a fentiekben is írtam nem a kisteljesitményű mozdonyokból volt a hiány. Tehát senkisem gondolkozott ezek kiváltásában, illetve ha szóba is került akkor 15-20 évres távlatban

 

Nézzünk egy másik adalékot?

 

Az általad megnevezett M46 2001, 2002

Mindkét mozdony a Ganz Mávag Kisérleti mozdonya volt, és 1961.12.31-én hatósági vizsgázott DHM 497, illetve DHM 2002-es pályaszámon. Ezen a számaikon folytak különböző kisérletek, 1963 júliúsáig amikor megkapták az M46 2001, 2002 kisérleti pályaszámot, Ezen a a számaikon már igénybe vehették kisérletek folyamán a MÁV vasúti pályáját (pálya használati dijat kelett fizetni érte) Ezen kisérletek után 1965.12 havában kerültek a MÁV-hoz, a kisérletek folytatására és már élőben a különböző szerelvények vontatásával is folytak a kisérletek, ekkor kapják meg a  MÁV pályaszámot a mozdonyok (azaz felkerült rájuk a MÁV ebléma is) Erre két okból volt szükség. Igy a mozdonyok után nem kellett pályahasználati dijat fizetni, és a szerelvényeket MÁV-os mozdony húzta (mivel abban az időben csak a MÁV, illetve a GySEV vehette igénybe ezeket a vonalakat, engedélyek nélkül), tehát igy leegyszerüsödtek a dolgok. 1967.08.07-én visszakerültek a gyárba a mozdonyok, mivel a kisérletek befejeződtek, és a MÁV-nak nem kellettek. 1969.01.20-án sikerült a mozdonyokat eladni Diósgyőrbe ahol M31-05, 06 számon vették nyilvántartásba, és az A27 001, 002 ipari pályaszámokat kapták meg. Ezen kisérleti idők alatt szósem volt M40-es mozdonyokról, hanem a kisérletek alatti tapasztalatokból került az kifejlesztésre. Itt jegyzem meg , hogy a Ganz-Mávag kisérleti pályaszám alatti időkben majd mozdonyonként több különböző tipusú motor volt bennük, a kisérletek érdekében.

 

Mivel írtad hogy nem is olvastam el az általad betett linket, ez csak azért volt, mert a linknek az anyaga "A Magyar Vasúttörténet" cimű kiadvány 6 kötete 215. oldalának a másolata.

 

Evvel szemben én is betennék néked egy linket, hidd el sokszor hasznos lesz a továbbiakban számodra

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=81426461&t=9121413

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: cssz74 (49)