tom sawyer Creative Commons License 2008.07.23 0 0 778


"Akkor vagy egy direkt ilyeneket gyarto ceget kell talalni, vagy marad a potalkatreszenkent vasarolt gyari hajtas valamelyik gyartotol."

 

Kicsit utána fogok nézni nincs e valami gyári mozdony a nekem megfelelő paraméterekkel. De ha alkatrészeket tudok venni már az is jó lenne. Az továbbra is érdekelne hogy itthon mely boltokban érdemes keresgélni.

"A ket fordulatszambol ki lehet szamolni, hogy milyen attetel kell bele. Ez utobbi minel egyszerubb annal jobb."

 

nekem kb:1:20-as lassításra lesz szükségem. A Roco szergejben 1:15 a módosítás és a csigával oldják meg. A fogaskerekek áttétele 1:1


"Van meg egy lehetoseg, bar nem tul gyakran hasznaljak. Ez a femlapbol epites. Ha van egy allvanyra rogzitheto vekony csiszolokorong, akkor lehetoseg van arra, hogy egy mintat kovetve egy egyszeruen osszebarkacsolt masolokerettel nagy mennyisegben lehessen formaravagott femlapokat gyartani. (a leggyakoribb ilyen szerszam a kulcsmasolo gep) Ezutan a femlapokbol, mintha szendvics lenne ki lehet alakitani a kivant forgozsamolyt vagy akar komplett mozdonyalvazat is. Mivel lapokrol van szo, a hajtas fogaskerekei vonalaban levo lapok ertelemszeruen ki lesznek vagva. A mellette levok ki lesznek furva a tengelyeknek, tovabba a legkulso ket lap keszulhet vekony fotomaratott lapbol is, diszkent. Osszeszerelni ragasztassal, forrasztassal, heggesztessel vagy csavarozassal lehet oket. A mozgoalkatreszeket tartalmazo reszeket erdemes szetszedheto modon osszefogatni (tehat legalabb ket felre szet lehessen oket szedni). Regen keszultek ezzel a technikaval transzformatormagok is."

 

Ez jó ötlet!

"ps: Szemely szerint en a szigetelt vazakat tartom elonyosnek, amikor az aram a motorhoz nem a vazon keresztul erkezik, hanem kulon aramszedokon es vezetokon at. Ekkor tobbnyire a kerekek ugy vannak kialakitva, hogy mindket oldalukon szigetelve legyenek a tengelytol, viszont igy a vaz es a tengely kozze nem kell semmilyen szigeteles. (csak egy bronz persely vagy csapagyak) A fenti technikaval forgozsamolyokat is ki lehet alakitani, amibol a legegyszerubb megoldas a zsamoly legfolso fogaskerektengelyet rogziteskent is hasznalo valozat, mivel ennek a hasznalatahoz csak ket vizszintes rest kell vagni/csiszolni a fokeretbe. Ekkor a hajtaslanc egy csigabol, a fo fogaskerekbol egy opcionalis alatta elhelyezett fogaskerekbol es a kerekek tengelyen talalhato ket fogaskerekbol all. A hajtast akar ugy is be lehet allitani, hogy csak a csiga miatt van fordulatszam valtas, a tobbi fogaskerek azonos meretu es ezert 1:1-es. (hazi gyartas eseten csak a fogaskerekes kerekeket, a veluk meretre azonos de kerek nelkuli fogaskerekes tengelyeket, tovabba a csigakat kell megvenni) "

 

A fentebb leírt Roco hajtás pont ilyen felépítésű.

 

 

Előzmény: kvp77 (774)