M47-1239
2008.07.22
|
|
0 0
8
|
Az M46 sorozat a MÁV részére szállított, nem villamosított pályákra szánt közepes terhelhetőségű dízel-hidraulikus mozdony sorozat. Ipari sorozatjele: A27. Kilenc darabot gyártottak belőle.
Az 560 kW teljesítményű, hidraulikus erőátvitelű mozdony 1961-ben született, és nem élt túl sokáig. Azért nem terjedt el, mert a gőzmozdonyokkal egy időben a teherszállítás is megszűnt a mellékvonalakon. Az MDmot motorvonatok és a román gyártmányú M43 és M47 mozdonyok is ellátták ugyanazt a feladatot. Így két mozdony (A27 2001 és 2002) Diósgyőrbe került tolatásra, a többi mozdony a '80 -as évek elejéig közlekedett. A mozdony forradalmi újításokat is tartalmazott. Az üzemképtelenül a Magyar Vasúttörténeti Parkban látható egyetlen megmaradt példányt (M46 2001) számítógépen vezethetjük.
Gyártó:
Ganz–MÁVAG
Gyártásban:
1961–1964
Gyári típusjel:
DHM3, DHM4
Tengelyelrendezés:
B'B'
Nyomtávolság:
1 435 mm
Hajtókerékátmérő:
920 mm
Legnagyobb sebesség:
90 km/h
Ütközők közötti hossz:
11 840 mm
Magasság:
4105 mm
Szélesség:
3142 mm
Szolgálati tömeg:
48 tonna
|
Előzmény: toth_bela (7)
|
|