M47-1239 Creative Commons License 2008.07.22 0 0 8

Az M46 sorozat a MÁV részére szállított, nem villamosított pályákra szánt közepes terhelhetőségű dízel-hidraulikus mozdony sorozat. Ipari sorozatjele: A27. Kilenc darabot gyártottak belőle.

 

Az 560 kW teljesítményű, hidraulikus erőátvitelű mozdony 1961-ben született, és nem élt túl sokáig. Azért nem terjedt el, mert a gőzmozdonyokkal egy időben a teherszállítás is megszűnt a mellékvonalakon. Az MDmot motorvonatok és a román gyártmányú M43 és M47 mozdonyok is ellátták ugyanazt a feladatot. Így két mozdony (A27 2001 és 2002) Diósgyőrbe került tolatásra, a többi mozdony a '80 -as évek elejéig közlekedett. A mozdony forradalmi újításokat is tartalmazott. Az üzemképtelenül a Magyar Vasúttörténeti Parkban látható egyetlen megmaradt példányt (M46 2001) számítógépen vezethetjük.

 

 

Gyártó: Ganz–MÁVAG Gyártásban: 1961–1964 Gyári típusjel: DHM3, DHM4 Tengelyelrendezés: B'B' Nyomtávolság: 1 435 mm Hajtókerékátmérő: 920 mm Legnagyobb sebesség: 90 km/h Ütközők közötti hossz: 11 840 mm Magasság: 4105 mm Szélesség: 3142 mm Szolgálati tömeg:

48 tonna

 

 

 

 

 

 

Előzmény: toth_bela (7)