Üdvözletem mindenkinek!
Íme egy tanulságos eset hogyan próbálják meg az emberből kihúzni pofátlan módon az adatait.
Egy amerikai webshop-on keresztel akartam rendelni (sport szert). Kitöltöttem az ilyenkor szükséges adatlapot. Nem sokkal később a következő e-mail-t kaptam:
"Thank you for your order. Since you are a new International customer with us, or your credit card is an International card, we will need you to provide some additional information. We require a copy of your photo ID (drivers ID, passport) along with a copy of your credit card (Front and Back of the card). This is to protect both us and you from credit card fraud. You may either use fax or email to provide this information.
Via Email: ****
Via Fax: ****
Please be sure to include order #**** on your paperwork.
You will only need to send this information to us once. However, if on future orders you create a new online account with us or use a different credit card number, we will ask for this information again. Make sure you use the username/password you created for this order so we can link you and never have to ask for this information again.
If you ever forget your username or password, you can go to https://www.****.com/store/account/userPassLookup.asp and have your username/password emailed to the email address we have on file.
Na és itt a zsaroló szöveg:
Your order will be on hold until we have received this information. Thank you for your order with ****."
Természetesen nem másoltam be a személyimet, a bankkártyámat meg pláne hogy nem. Minden esetre, biztos ami biztos, le is tiltattam a kártyámat a mai nap folyamán, mert emlékezetem szerint az utolsó 4 jegyű számot még a rendeléskor megadtam. A rendelést még e-hónap 15.-én tettem, de a bank szerint azóta nem történt visszaélésre utaló lehívás, szóval a fene se tudja.