Az A100=B3=C3=D1100=Rt3. Miért drágább a B3?
Valószínűleg az idő és legenda húzta el az árát az A100-tól, ahogy a C3-at is.
A megjelenés, a látvány, a történelem. Szóval a presztízs.
A B3 forma már az első 1934-es A modellen is megegyezett csak kevésbé mély kivitelben. 1935-ben a B modell ugyanabban a mély szekrényben volt. 1945-ben a megjelenő BV-kben annyi volt a változtatás hogy a lába kevésbé díszes lett: elmaradt a gallér és kissé meghízott. Végül a már kifelé futó B3 szériában kb. 1970-ben az íves billentyűfedél egyenes, lépcsős lett és az oldalíveket a furnérozásban nútok szakítják meg.
Az 1936-os C forma még kevésbé változott. 1960.ban elhagyták róla az oldalfaragásokat és kész. Az angolok csináltak egy saját C szekrényt 1970 körül. Ez hegyesebb és egy lapból áll.
Az A100 design 1959-ben már igen más. Modernebb.
Általában mindenki arra a formára bukik amelyiken megismerte sztárja által a hammondos zenét.
A legtöbb sztár B3-on játszott a hordozhatóság, a szellős látvány és jól látható pedálmunka miatt.
Aki brit rockon nőtt fel, annak a C3-ak fexenek igazán.
De szinte minden szárral tudok audiót, videót A100-ason is.
Amikor Joey DeFrancescót szabadkozva megkérdeztem először hogy "bocs', de nem baj hogy ez A100, nem B3?" azt válaszolta hogy "minden rendben, ez B3!"