Folytatás rezó ügyben...
A rezó elkészítése házi körülmények között nagyon jól le van írva itt: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73
Néhány dolgot azért másképp lehet csinálni. Pl 1mm-es lemeznél ilyen kis motorra, mint a miénk szerintem nem kell a kúpok széleit úgy összeilleszteni hegesztés előtt, hogy néhány mm-ert átfedjék egymást (hogy átlapolt legyen). Szerintem elég ha pontosan egy síkban összeérnek a lemezek és majd a hegesztés során egybefolynak a szélek.
A kúpokat sík lemezből vágjuk ki, így meg kell tervezni a kúpok kiterített rajzát. A szocimotoros oldalon körzővel-vonalzóval csinálják (akkor még nem tudta a szerző, akivel azóta leveleztem, hogy vannak erre jó programok, meg én sem :)). Az egyik legjobb program erre itt tölthető le: http://www.iwt.com.au/MOTA.HTM A "MOTA demo" nevű dolog. Telepíted a gépre, azután a felső menüsorban van egy ilyen, hogy "Expansion Chamber Construction", azon belül pedig: "Printing the Development Pattern of a Cone", azon belül pedig a "Enter Cone Values Manually". Aztán ezen belül végül lesz: Internal diameter= a csonkakúp kezdő belső átmérője mm-ben, Angle 1= a kúp kezdő átmérőjének szöge a vízszinteshez képest fokban, Internal diameter 2 és Angle 2= logikusan a nagyobb átmérő és a hozzá tartozó fok (a fokok lehetnek negatív értékűek is!), Axial length= a csonka kúp hossza (magassága), Metal Thickness= a lemez vastagsága, amiből majd készíted a kiput (jah az "Explanatory Diagrams" menüpontban meg lehet nézni, hogy mi mit jelent). Ha beírtad az adatokat, megnyomod a "Display The Development" nevű gombot, akkor kirajzolja a kúpot kiterítve. A "Print The Development"-tel már nyomtathatod is.
A Tyernek régebben küldött csőtervem azért 19 darabból áll, mert a gyári könyököt le kellett másolni és a kanyarokat meg kellett tervezni több kisebb szakaszból. Nem írom most le a szakaszok hosszát és az egymáshoz illeszkedésük szögét, mert rontanám Tyer bizniszét :) Azt azért elmondhatom, hogy a Tyernek küldöt rezóterv is a prog2b nevű tervezővel készült, amit azért leteszteltem MOTA-n + azóta már jobb csövet is sikerült tervezni