te_o Creative Commons License 2008.07.03 0 0 6215
Azért vitatkoznék a minden mindegy elvvel, általában minden motort adott oktánszámra optimalizálnak. Azért ajánlják éppen azt, mert van olyan üzemállapot, ahol igényli. Lehet, hogy a mindennapokban ez az esetek 99% -ában nem áll elő, de a gyár nem kockáztat. A másik, hogy általában a kutak is inkább kicsit magasabbra állítják be, mert idővel romlik ez a tulajdonsága is a benzinnek - ahogyan pl. az indítási is, ui. a könnyű alkotórészek (párlatok) könnyebben elillannak.
Ami még érdekes, hogy a magasabb oktánszámú benzineknél a gyulladási késedelem is nagyobb lehet, ezért van az, hogy adott előgyújtásnál még többet is eszik a "jobb" benzinből. Viszont a fűtőértéke nem különbözik lényegesen, tehát csak az a motor tudja kihasználni, aminek kellően magas a kompresszióviszonya is hozzá.
Szóval szerintem anno az MB nem véletlenül írta elő a 96-98 oktánt, de ma mutasson nekem valaki makulátlan, eredeti kompresszióviszonyú motort... (Enyém biztosan nem az :) )
Előzmény: Izram (6209)