A biztositást, ami hozzájön az árhoz, a legtöbben megkötik. Ha valami nagy baj történik( betegség, haláleset) visszakapják a pénzüket. Kivéve a bizt. összegét.
Egyébként egész utiköltség ugrik.
A www.cruisedeals.com -on utánanézhetsz, melyik hajó milyen, és mennyibe kerülnek az utak.
Arra figyelj kicsit, hogy minél több utas van a hajón, annál tovább tart majd a ki-és beszállás. Általában (a végállomáson kivül) nem a parton köt ki a hajó, hanem jóval kijebb, a tengeren, és kisebb "tender"-eken szállitanak a kikötőkbe, csoportonként.
Első alkalommal elkövettük a hibát, hogy olyan utat választottunk, amelyik a legtöbb megállót tartalmazta. Mindenütt kiszálltunk, nézegettünk, résztvettünk közös programokban ( pl. mini tengeralattjáró utazás St. Thomas-on), és a hajón alig voltunk, illetve dögfáradtan, és nemigen volt időnk élvezni, amit ott megkaptunk.
Néha se reggelizni se ebédelni nem volt időnk a hajón. Még a High Tea-t is ki kellett hagynunk!
Sok Karib országban nem sok érdekeset lehet látni a félnap alatt, ami kb. rendelkezésre áll.
Ezért ajánlottam olyan utat, ami Mexikóba és Costa Ricába is visz. Ott tényleg különleges élményeket lehet szerezni.
Szerintem a Voyager épp elég nagy, hacsak a Freedom Class nem ajánl neked ellenállhatatlan dolgokat.
A Princess Sun, Dawn és Grand-en voltunk. Egyik jobb. mint a másik. Az első utunkon csak szájtátva ámuldoztunk a Dawn Princessen.
Nem tudom, a Princess-en van-e "szabad" - freestyle - étkeztetés- és nem tudom, hogy hivják ezt magyarul. Inkább ilyesmit választanék a két turnés ebédeltetés, vacsoráztatás helyett. Ha megadott időben kell enni, egyéb programok szempontjából igencsak korlátozó tud lenni.
Hogy a balkonos kabinért érdemes-e sokkal többet fizetni, személyes döntés. Mit is látnak róla? Tengert.
Megnézted, mibe kerülne pl. két kétszemélyes kabin egy négyszemélyes helyett? Akkor választhatsz egy balkonost és egy belsőt.