Na, gyerekek, akkor had írjak le néhányat a hosszú évek alatt összeszedett MUSTANGNEMINDULMICSINÁLJAK-tapasztalataimból.
1. Megesküszöl rá hogy a karbiból rendesen jön a nafta, mégsem indul a gép tolással se. Rászánod magad hogy beállítod a gyújtást.
SÚLYOS TÉVEDÉS!!! Ha a henerátor állórész nincs fordítva felrakva (amire egy korábban induló gépnél nincs nagy esély), akkor ne nyúlj hozzá mer nem ott van a gond! Bármilyen hihetetlen, ha minden más jó, akkor a gép tolással gyakorlatilag bármilyen gyújtásbeállítással el tud indulni, legfeljebb használható menetteljesítmény nem lesz. Szedd csak szét ötödször a karbit és a benzincsapot, nem jön elég benzin. Esetleg fennakadt az úszóházban a pöcök amit az úszó mozgat.
2. Ha ez sem segít: most már tényleg beállítanád a gyújtást.
DE NE TEDD!!! Komolyan, inkább menj el kajálni, utána próbáld meg, mer a mustang az ilyen... Na jó, azt leelenőrizheted, hogy trafód nem égett e le, vagy egy saru nincs e lecsúszva valahol.
3. Nem érdemes mustangozni, ha nincs:
-Dróthálós szűrő a benzincsap tetjén (ezt időnként mosd ki)
-Papírbetétes szűrő a benzincsap alján (ezt pedig időnként cseréld)
4. A váltódon több üreset találsz, mint sebesség fokozatot. "Na akkor széthúzzuk a blokkot!"
NÉZZÜK TUDOMÁNYOSAN: van néhány fogaskerék a blokkban, meg van egy csomó "itt nincs fogaskerék" a blokban. Mi az esélye annak hogy pont két fogaskerék találkozik, mikor egy is ritka adott térfogatra számítva? Szóval a mustang váltón igen is sok az üres fokozat, tessék addig váltogatni amíg jön egy sebesség. (Az olaj tényleg sokat segíthet)
5. Bár a kuplung be van húzva tövig, mégsem old eléggé, a motorom kiemelt kuplunggal is indulna. "Na, beállítom a holtjátékot!"
NA, CSAK ÓVATOSAN! Az én tapasztalatom az, hogy egyszerűen a kuplung karral megvalósítható elmozdulás kevés ahoz hogy a szerkezet az egyik végen egészen szétoldjon, és a másikon egészen zárjon. Én a "zárjón jól, és piroslámpánál üreset kapcsolok" megoldást választottam.
6. Jajjdejó, torokb végre leírta hogy kell csinláni!
HEHE, annak a valószínűsége hogy a TE mustangoddal ugyan így kéne bánni, a sebesség fokozatok megtalálásának valószínűségével vetekszik... érted ugye?