Mozihatás? Gondolom, nem írok újat vele:
A mozi állóképek sorozata, egy másodpercben 24 fénykép váltja egymást. A moziban minden filmkockát háromszor villantanak fel, így áll össze az a 24 kocka/mp-es mozgókép, ami a 72Hz-es vetítési frekvenciának köszönhetően nem villódzó, nem zavarja a szemünket.
Az én értelmezésemben a tökéletes mozihatáshoz ehhez kell a lehető legjobban igazodni, tehát megtartani az eredeti 24 kockát másodpercenként, miközben növeljük a vetítési frekvenciát. A mai TV-knél a 100Hz nyugodt, villódzásmentes képet eredményez, tehát a 96Hz (4x24) teljesen jó választásnak tűnik, miközben pontosan az eredetileg fényképezett 24 filmkockát látjuk a képernyőn másodpercenként.
Számomra az a mozihatás.
24p Real Cinema?
Lehet, hogy a neve azt sugallja, hogy ez az "igazi mozi", de a Panasonic saját magyarázata éppen azt írja, hogy valamiféle algoritmussal a meglévő 24 kocka közé újakat generál a TV. Ha annyira jó az algoritmus, hogy képes 2 szomszédos fénykép alapján meghatározni még három köztes állapotot, és így végső soron 96 kocka/mp-es mozgóképet állít elő, nem vitatom, folyamatosabb lehet a mozgás.
De kockáztál már ki mozifilmet gyors mozgásnál? Foglalkoztál már a gyakorlatban mozgóképpel? Elég talán, ha csak a fényképezés oldaláról gondolkodunk: a 24fps-os rögzítés miatt a kamera legnagyobb megengedett zársebessége 1/24mp. Az így lőtt képet hogy illesztenéd bele egy 24fps-nál gyorsabb képfrissítésű mozgóképbe?
Szkeptikus vagyok én az ilyen csoda algoritmusokkal kapcsolatban. Ettől persze még működhet is, én magam is találkoztam már ilyesmivel PC oldalon (videó lassítás), de a tapasztalat azt mutatja, hogy kifogástalanul tökéletes minőséget csak az eredeti kockák visszajátszásával lehet elérni.