Nagyon szép dolog ez mind, amit leírtatok. De vegyük észre, hogy Kecskeméten nem csak az 1-es busz közlekedik, és azt gondolom, hogy túl kell látni ezen a gondon.
Évek óta (valószínűleg tudatosan) megy a helyi közlekedés leépítése, ami járatritkításokban, illetve az indulási időpontok lehetletlen pakolgatásában nyílvánul meg. Kiemelnék ezek közül párat:
9-es busz: Ez a járat meglehetősen kihasználatlan volt a hétvégén, ami alapvetően abból adódik, hogy a járat útvonala és végállomása mentén valódi igény nincs erre a járatra, elég sokan rendelkeznek ott autóval. Ugyanakkor a teljes megszűntetés sem megoldás, inkább egyfajta összevonásban kellene gondolkodni, ami egy hosszabb menetidejű, a Vacsiközt jobban feltáró járat lenne. Ezzel párhuzamosan a 16-os járat létjogosultságát vesztené (bár az ortopéd menetrend miatt ez már lassan bekövetkezni látszik egyébként is).
10-es busz: Ez egy kettős célú járat (volt), nagyon sokan ezt használták a Széchenyi tér - Széchenyiváros relációban a hazajutáshoz. Emellett a Vacsiköz azon részéhez is egy gyengécske eljutási lehetőséget nyújtott, amit a jelenlegi 16-9 járatpárok nem fednek le. Erre az esti órákban jelentősen megritkították, délelőtt pedig olyan módon megvariálták a menetrendet, hogy utazási alternatívaként megszűnt létezni, a korábbi tömött járatoknak ma már híre sincs, szinte kizárólag célforgalmat bonyolít.
16-os busz: Jelen formájában eléggé butácska, főleg azért, mert az utazási szokások nem indokolják, hogy ekkora párhuzamosság mellett közlekedjen. Erre a cégvezetés lépése a koraesti járatpárok szanálása volt, így a Vacsiköz a korábbi szar ellátottságról visszalépett az ellátatlan szintre. Gratulálunk!
17-es busz: Itt is felmerül, hogy az 1-es megfelelő útvonalmódosításával (jelesül, egy átkötőút építésével a HB és az Auchan között) és némi hangolással abszolút kiiktatható lenne. Ehelyett az esti járatok egyszerűen nem közlekednek. Aki ki akar jutni az Auchanba az le kell szálljon a HB előtti bekötőútnál, a dzsuván keresztül bemászni az Auchanhoz, majd vissza, senkit nem zavar, hogy 5-6 megrakott szatyorral ez már kicsit necces mutatvány.
20-as busz: No comment, járatsűrítésért imádkoztunk, erre ritkítottak és a mai napig nem látják be, hogy ez hülyeség volt.
21-es busz: A korareggeli órákban, valamint délután 2-4 között igény mutatkoznak a 21-2-es járat visszaállítására, de mivel a megállótáblákat lekopaszították, a járatot gyakorlatilag véglegesen törölték, hát őszintén szólva esélyt nem sokat látok. (Ki a fene fog csak azért kimenni a Noszlopy Parkba, hogy eljuthasson az Árpádvárosból a Széchenyivárosba? Elárulom: senki!)
29-es busz: Este fél 6 után megszűnik a járat, pedig lenne igény akár a késő esti közlekedtetésre is, csak ehhez előbb be kellene ismerni, hogy a 29-es / 15-ös járat nem feltétlenül azonos utazóközönséggel operál.
Röviden és tömören ennyi. Tehát ezeken kellene változtatni mihamarabb, ugyanis a nagy közlekedési reformmal már ijesztgetik a lakosságot és a közlekedésbarátokat 2-3 éve, de érdemi lépések még nem történtek. (Mindig jövőre lesz meg a nagy reform)