KTK 413 Creative Commons License 2008.06.05 0 0 87
A kerekek... na igen, valóban ennek elméretezése okozta a legtöbb láda vesztét.
Alapvetően a kerékpárkerekekkel semmi baj nincsen, ahogy néztem sokan használták.
A méret azonban fontos lehet: ha jól emlékszem a ti csapatotok is 20"-os kerekeket használt, melyek véleményem szerint a legoptimálisabbak. E fölött már nehéz kellően stabil és merev bringakerekeket szerezni (aranyáron persze vannak).
A mi első kerekeink BMX kerekek, 14 mm-es tengelyekkel, alap agyakkal, ami szerintem tökéletesen bírja még a legvadabb kanyarokat is. Ami fontosabb, az a küllő és a felni (utóbbi nekünk szimplafalú volt, ami sajnos gyengének bizonyult - igaz, ez sejthető volt).
Ami a gumikat illeti, láttam, rengeteg ládán voltak terepgumik - nyilván MTB-ról kerültek át, mely költséghatékonyabb, mint vadiúj, külön erre a pályára vásárolt köpenyek.
Mi abban a helyzetben voltunk, hogy mindenképpen kellett az új kerekekre új köpeny, így mi egészen apró - a köpeny oldalán is futó mintázatú - gumikat használtunk (rámpákhoz ajánlott).... persze ennél még kézenfekvőbb megoldás lenne a semi-slick, vagy slick külsők használata (utóbbin gyakorlatilag nincs mintázat, alacsony gördülési ellenállással rendelkezik, így aszfalton irtózatos tempóval lehet repeszteni vele:D).

Úgy gondolom, hogy a kerekekkel eddig semmi probléma nem volt, a kanyarokban iszonyatosan jól tapadtak a gumik, egyáltalán nem csúszott meg a láda, a kanyarokat lgyakorlatilag tövön lehetett venni (ezt a részidő alá is támasztja - a második kanyar végén, ahol megadta magát, ott volt 00:30 körül az idő)
Amit a kerekeknél fontosabbnak tartok - és erre már kevesebben figyeltek (sajnos MI SEM) - a kereket összetartása....egy jól beállított kerékösszetartással egy gyengébb kerék teherbírása is megnövekszik, nem beszélve a kanyarstabilitásról (kanyarban kapják a kerekek a számukra legkedvezőtlenebb oldalirányú terhelést > ez okozta a mi ládánk vesztét is , miután az ominózus bukkanó után ferdén ért földet!!!).

A kormányzás sem elhanyagolható, mi a teljesen direkt, minden áttételt nélkülöző kormányzást választottuk(gyakorlatilag a kerékpár kormányszár végét tologattam jobbra-balra). Ennek előnye, hogy egészen kis mozdulatokat is megérez (nem az a "3szorkörbetekeremakormányt" :D), gyakorlatilag azonnal reagál a mozdulatokra. Ebből adódik hátránya is, ugyanis kissé aggresszív stílust kölcsönöz a masinának:D:D, nagy odafigyelést, pontos vezetést igényel.

Összefoglalva: szerintem egy jól belőtt összetartás egy 20"-os bringa kerék (na jó, legyen kettő) és egy jól megválasztott kormányszerkezet, kellően pontos vezethetőséget és kanyarstabilitást, merevséget kölcsönöz a ládának.

Mi sajnos ezeket nem használtuk ki hiánytalanul, de legközelebb mindenképpen ezzel indítunk.
Remélem senki nem vette okoskodásnak, tudálékoskodásnak - nem annak szántam - csupán néhány jótanács, és jó/rossz tapasztalat azért, hogy mindezeket figyelembe véve minél gyorsabb és stabilabb ládák épülhessenek.
Akinek van valami ellenvetése az itt leírtakkal kapcsolatban, várom.
Kíváncsi vagyok a többi kedves verenyzőtárs véleményére is a témával kapcsolatban, ugyanis ez egy elég sarkalatos pontja a ládának, megérne egy külön topikot is :D....


...Aki idáig jutott, annak köszönöm a fáradtségot, hogy végigrádta magát rajta :D

üdv,

marci

Előzmény: padand (77)