Sziasztok, elkészült a verdám a Ford Solymárnál, gondoltam megosztok veletek pár tapasztalatot. Az árajánlatot láttátok, ahhoz nincs sok hozzáfűzni való, a felét köszöntem, nem kértem, de a fékeket-differenciálműt stb. szakszervízre akartam bízni mindenképp.
Nos, lightos 5 héten át készült az autó! És közben nem tudtam elhozni, úgyhogy maradt a BKV... Kábé kétnaponta telefonáltam, hogy mi újság, mindig azt a választ kaptam, hogy 3-5 munkanap az alkatrészek beszerzése, legyek türelemmel. A második hét vége fele az azért már eléggé fogyott, akkor olyanokkal jöttek, hogy "a mikrofilmen nehezen lehetett látni, milyen alkatrész kell pontosan" (???), meg hogy a "németek rossz ABS visszajelző kábelt küldtek, sajnos vissza kellett küldeni, várjuk az újat". Ezenközben többször felvetettem, hogy elhoznám az autót, aztán ha minden alkatrész bejött, majd összerakják, de mindig hárítottak valamivel, hogy ez most miért nem lehetséges. Kábé kétnaponta azzal bíztattak, hogy most már biztosan meglesz, majd újabb két nap elteltével felhívtak, hogy örömteli hírük van: már felrakták Kölnben a kamionra az alkatrészt... Menetközben szóltak, hogy a belső világítás szereléséhez foglalat is kell, mert valaki kiszerelte, illetve kardánkeresztet is kéne cserélni, pár ezres tételekről van szó, meg is rendelték. Nos, a kardánkereszt 17 000, a belső világítás szintén 17 000 volt, nem tudom, ki hogy van vele, nekem ez azért a pár ezres tételen túlmutat. Szóval akár meg is kérdezhettek volna, hogy akarom-e.
Átvételkor az első belső világítás nem működött, kérdeztem, hogy akkor miért is fizettem 17 ezret érte, a szaki vakarta kicsit a fejét, visszament a papírok közé bogarászni, aztán kibökte, hogy ők a hátsó belsőt javították, amit by the way nem kértem. "Különben az elsőt meg sem lehet csinálni, nem gyártanak már hozzá alaktrészt" - mondta a szerelő, majd a kezembe nyomta a kulcsot és elballagott. Mondjuk eléggé meg lennék lepve, hogy egy 2000-ben gyártott, amúgy az USA-ban több millió példányban értékesített gépjárműhöz már nem gyártanának alkatrészt, de mindegy.
Nem akarom a szaktudásukat megkérdőjelezni, én nem vagyok szerelő, biztos nagyon szépen egyberakták az autót, legalábbis most nem világít semmilyen visszajelző sem és nem is csikorog-nyikorog az autó. De egy biztos, ügyfélkezelésből nem jeles a Solymár, egy valag pénzt ott hagytam, és még az átvételkor is szabad volt húsz percet ácsorognom a pultnál anélkül, hogy bárki szóba állt volna velem. A lassúságról, munkaszervezésről meg ne is beszéljünk. Mindegy, végre újra alattam a gép, és az mindenért kárpótol!! :))