Az egyenletesen temperált skálától való eltérést, és ennek mértékét eredeti hangszer híján sajnos nem tudom ellenőrizni, legfeljebb a B4 szoftverrel, de ki tudja, hogy az ebből a szempontból megfelel-e a valódinak?
Ami viszont biztos, hogy hamis hangokat eredményez, az tört lábszámú regiszterek hangjainak az előállítási módja.
Sípos orgonán is létezett a multiplex rendszer, ahol a tört lábszámú regiszternek takarékossági okokból nem építettek újabb sípsort, hanem egy adott regiszterból mechanikai csatolással szólaltatták meg a pl a kvintet, tercet. Minél magasabb felharmonikust kevertek ilyen módon a felhanghoz, az annál hamisabban szólt, mert egyre nagyobb lett az eltérés a természetes felharmonikus és a temperált skálából előállított hangok között.
A Hammondnál is ez a helyzet, az oktáv drawbarokkal (16' , 8' ,4' , 2', 1') tiszta, pontos felharmonikusat keversz az alaphangokhoz, Míg a többi (5 1/3', 2 2/3' ,1 3/5', 1 1/3') regiszter hozzákeverésével egészen biztosan hamis hangot kapsz, már egyetlen billentyű lenyomása esetén is.
Csak az segítene, ha ezeknek a regisztereknek saját tisztára hangolt generátoruk lenne, de lehet, hogy akkor az már nem is Hammond lenne, hiszen azt így szoktuk meg.