Ennyire nem vagyok otthon a matekban, hogy vitába tudjak szálni a 12. gyök 2-vel.
Egy biztos, hogy a főtengelyről leosztott fordulatok, a cirádák a hangkerekeken, csak az első lépés egy hang leképzésében. Utána jön még egy tekercs+kondi amivel leosztják a frekit a megfelelő ciklusokra. Persze a mechanika is hozzájárul ide-oda a hangmagassághoz, mert egy-két fog ide-oda a fogaskeréken biztosan van és a TG. kenése isfontos tényező. Itt is lehet eltérés, és minden egyes alkatrész vihet be pontatlanságot. És amikor még a drawbarokat is kihúzgáljuk, akkor adódik össze igazán, aminek össze kell adódni:-) Egy szó, mint száz! Nagyon kényes hangszer, és nagyon oda kell figyelni, hogy teljesen sík felületen helyezzük el, hogy a TG. még véletlenül se csavarodjon el. Század milliméterek is számítanak. Ettől függ, hogy mennyire "feszül" meg a tengely a csapágyakban.
A fretless húros hangszereknél jó eséllyel lehet pontosan játszani, bár itt a hangszer kezelője a "hiba"lehetőség.
De holnap pihenésképpen végig csekkolom a hammondot. Van egy teljes spektrumú hangológépem. Ha lesz valami leges eredmény, szívesen közzéteszem.