Giro d'Italia
20. szakasz, Rovetta - Tirano, 232km
1 Emanuele Sella (Ita) CSF Group Navigare 6.52.45 (33.725 km/h)
2 Gilberto Simoni (Ita) Serramenti PVC Diquigiovanni-Androni Giocattoli 1.04
3 Joaquin Rodriguez (Spa) Caisse d'Epargne 1.22
4 Riccardo Riccò (Ita) Saunier Duval - Scott 1.30
5 Alberto Contador Velasco (Spa) Astana
6 Antonio Colom Mas (Spa) Astana ...
19 Levi Leipheimer (USA) Astana 10.53
27 Vladimir Gusev (Rus) Astana
60 Maxim Iglinsky (Kaz) Astana 24.24
108 Assan Bazayev (Kaz) Astana 39.17
109 Andrey Mizurov (Kaz) Astana
DNF Andreas Klöden (Ger) Astana
Az összetett:
1 Alberto Contador Velasco (Spa) Astana 89.23.252 Riccardo Riccò (Ita) Saunier Duval - Scott 0.04
3 Marzio Bruseghin (Ita) Lampre 2.00
4 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas 2.05
5 Emanuele Sella (Ita) CSF Group Navigare 2.35
...
19 Levi Leipheimer (USA) Astana 45.19
25 Antonio Colom Mas (Spa) Astana 57.05
47 Vladimir Gusev (Rus) Astana 1.34.54
54 Maxim Iglinsky (Kaz) Astana 1.45.10
65 Andrey Mizurov (Kaz) Astana 2.10.47
96 Assan Bazayev (Kaz) Astana 2.57.21
A csapat:
1 CSF Group - Navigare 267.07.58
2 Astana 48.133 Liquigas 1.03.45
Ha egy szóban össze kellene foglalni, mi történt ma, azt mondhatnám: semmi.
Pedig bizony történt egy s más, még ha az első két helyen nincs is változás.
Nézzük csak sorban, hogy is volt.
Először is Toni Colom megszökött. Ez önmagában még nem újság, szökött ő már, de most elég jó társaságban ment el, és erős is volt. Meg merem kockáztatni, hogy elvitte volna a szakaszt, ha nem az a feladata, ami.
Aztán valahol a Gavian Klöden beült az autóba... :-(
Megfázott a héten, és éjszaka belázasodott, a hegyen meg hideg volt és hó. Sajnálom Andreast, de megértem, hogy az egészsége és a Svájci kör fontosabb neki. Azt hiszem maximálisan megtette, amit tudott a csapatért, nagy kár, hogy nem ünnepelhet Milánóban.
Következett a Mortirolo, ahol érdekes dolog történt. Az LPR Brakes csapata előre megfontolt szándékkal, nyereségvágyból elkövetett tempómenéssel kivégezte a saját kapitányát.
Igaz, hogy a cselekmény a Serramenti aktív és hathatós bűnsegédletével történt, de ez nem csökkenti Bosisio és bűntársai felelősségét. Ráadásul a megrogyott kapitányt úgy magára hagyták, mint eb a Szaharát, ha nincs ott Karpest, Di Luca valszeg a Leipheimer-Savoldelli féle 10.53-as sorban végzi.
A Mortirolon egyéb nem nagyon történt, talán csak annyi, hogy Colom elvitte a hegyet. A jó öreg Simoni próbálkozott, de nem igazán volt átütő erő benne. Sella, Menchov és Riccó is kóstolgatták Contadort, de minden probléma nélkül ment velük.
Az Aprican utolérték Tonit, így Alberto segítőt kapott, asszem egyedüliként az élmezőnyben. A végkifejletben Sella ellépett, és egy csak egy legény volt talpon a vidéken akinek volt mersze utána menni: a 37 éves Simoni. Contadort mindez láthatóan egyáltalán nem zavarta, ő csak Riccora figyelt. Bár nagy erőkkel szurkoltunk, végül is Gibo nem tudta megakadályozni Sella harmadik szakaszgyőzelmét, Alberto még sprintelt egyet Riccóval, de ez már csak amolyan szurkapiszka volt.
Ja, és az ifjú olasz megint nyilatkozgatott a szakasz után, úgy tűnik volt még pár versenyző, akinek elfelejtett korábban beszólni. :-)
Holnap nehéz nap lesz, viszont semleges szemlélő számára igencsak izgalmas. Nem tudom, volt-e olyan GT, ahol az utolsó szakaszra mindössze 4 mp különbség maradt az első kettő között. Elvileg Contador az esélyes, de Riccó annyit ült már a szélcsatornában, ha jó modor nem is némi TT-tudás ragadhatott rá. És ha nagyon muszáj, 28 km erejéig egy hegyi zerge is lehet időfutam-menő (lásd Pantani). Szóval vagy belehajszolja magát egy jó eredménybe, vagy esni-kelni fog. mint Rasmussen a pöttyösben.
Alberto ma hatalmasat lépett a győzelem felé, holnap már „csak” fel kell tenni az i-re a pontot.
Nála van a lépéselőny, ki kell használni.
