Úgy gondolom,eljött az ideje,hogy ezt is bemásoljam ide...Valaki írta valakinek,nem is ez a lényeg!Kérem,akinek van ideje,olvassa el,és mondjon véleményt a leírtakról!
"Elnézését kérem,amiért zavarom Önt!Viszont 2007.december 13-án a BAON.hu-n olvastam az alábbi cikket:"Megsürgetné a részönkormányzat a buszközlekedés átszervezését" amely cikk köré építeném gondolataimat.A cikk a tömegközlekedés megreformálásáról szólt.
Lenne pár kérdésem Önhöz,illetve önálló gondolataimat is leírnám!
1.Hogy,és milyen módon fogják véghezvinni a helyi tömegközlekedés átszervezését?A lakosságot is bevonják a koncepcióba,vagy csak az Önkormányzat és a Volán hoz döntést?
2.Milyen jelenlegi járatok szűnnek meg,és milyen új járatokat hoznak létre?
3.Minőségi(új buszok,utastájékoztatás fejlesztése,megállófelújítások)és anyagi(alacsonyabb viteldíjak,megtett út utáni fizetés) változások is lesznek a helyi üzletágban?
4.A Széchenyi tér milyen funkciót kap a változásokat követően?
Önálló gondolataim:
Kecskemét mára több mint 110000 lakosú nagyváros lett,az ezzel járó előnyökkel és hátrányokkal egyaránt!Viszont cseppet sem mondható a város tömegközlekedése színvonalasnak,számos sebből vérzik az egész!Sajnos még mindig kevés pénzzel támogatja az Önkormányzat a Volán társaságot,amely így helyben érdemben nem tud fejlődni!Pedig bizony szüksége van a városnak egy jól kiépített tömegközlekedési rendszerre.Meg kell szerettetni a közösségi közlekedést az emberekkel és rá kell őket szoktatni arra!Hiába négysávúsítanak meg újítanak fel utakat a városban,ha az óriási gépjárműforgalom pár év alatt kikezdi őket...Persze az Önkormányzatnak bevételkiesése lenne,ha az emberek letennék a kocsijukat,hiszen a súlyadóból származó bevétel csökkenne.A valóságban viszont ez azt jelentené,hogy ritkábban vennék elő az autóikat az emberek,emiatt a városi utak később mennének tönkre,kevesebb pénzt kellene fordítani a karbantartásukra,továbbá a környezetszennyezés és a csúcsidei dugók is mérséklődnének!Ehhez viszont fontos,hogy az Önkormányzat tudja,hogy mit akar és hosszú távra tervezzen.Érdemes tehát megfontolni a mostani buszközlekedés átszervezését,mert nem kis dologról van szó!
1.Először is kellene egy olyan hely,ahol az átszervezésről mindenki elmondhatná a véleményét,akár lehetne ez egy internetes oldal is,mondjuk a város honlapján belül.Fontos megtudni,hogy mik az igények,hiszen azok mindenkinek mások és mások,de közelíteni lehet az igények között!Fontos nyitni az Utasok felé,hiszen ők a Vevők,ők veszik meg a szolgáltatást,és ha nem ismerik,akkor nem fogják azt megvásárolni,vagy ha mégis,csak fenntartásokkal!Nyitott kapcsolat kell az Önkormányzat-a Volán-és az Utasok között oda-vissza irányban!!!Kellene egy olyan hely,akár internetes oldal,ahol a város lakói megfogalmazhatnák a véleményüket,javaslataikat,panaszukat,vagy csak spontán hozzászólhatnának a tömegközlekedés megújításához!
2.Létre kell hozni,ki kell dolgozni a tömegközlekedés reformjának szakmai anyagát,hogy melyik járat,mikor,hova,hányszor menjen,hol álljon meg stb. és a teljes megvalósíthatósági tanulmány birtokában kellene lakossági fórumokat tartani a városrészekben.
3.Marketingtevékenység,információ nyújtása magas szinten,reklámtevékenység:Az egyik legjobb módja egy termék vagy szolgáltatás eladásának,ha előtte megismertetem azt a fogyasztókkal,jelen esetben az Utasokkal.
-A helyi médiákban népszerűsíteni kell a tömegközlekedést,be kell bizonyítani az emberekkel,hogy az jobb,mint a gépkocsis közlekedés.Ezért például a:Petőfi Népében,Kecskeméti Lapokban,Kecskeméti Televízióban,Gong Rádióban,Városi honlapon stb. népszerűsíteni kell a kecskeméti helyi tömegközlekedést!Akár önálló műsorokat,rovatokat is lehetne szerkeszteni a kecskeméti helyi tömegközlekedéssel kapcsolatosan!
-Szórólapokon,kérdőíveken,személyes megkérdezés során évente felmérni az igényeket!
-Színvonalas panaszkezelés,problémák gyors és szakszerű kivizsgálása,kezelése.
-Rendszeres információk nyújtása a Volán honlapján,amely rendkívül elavult állapotban van jelenleg.Jó példa viszont a Tisza Volán honlapja: www.tiszavolan.hu hírlevél.Itt bármilyen változás van,azonnal tájékoztatják az utazóközönséget!
-Évenkénti Nyílt Nap szervezése,ahol a kívülállók is betekinthetnek a Volán mindennapjaiba.
4.Utastájékoztatás fejlesztése!Elég alacsony színvonalon működik ez jelenleg Kecskeméten!Bár 2006-2007-ben történtek fejlesztések(új viszonylatkijelzők,hangos utastájékoztatás,LCD monitor-melyeken reklám és kiírásos tájékoztatás valósult meg),mégis semmisnek mondható az egész,hiszen a kezdeti felbuzdulást az követte,hogy mára szinte már egyetlen buszban sem használják a sofőrök a rendszert,illetve nem működnek azok.Ezt a rendszert is tovább kellene fejleszteni és frissíteni,hiszen nevetséges,hogy például "Óvoda" megállóhelyből 4 is van a Városban,illetve régi,elavult megállóneveket hallhatunk,ha néha netán működik is a rendszer.Emellett még a forgalmasabb megállókban az átszállási lehetőségeket is közölni kell az Utasokkal!Másik fontos része az utastájékoztatásnak,ha megvalósulna az,hogy minden megállóban digitális információs tábla tájékoztatná az utasokat,továbbá a nagyobb megállóhelyeken és a decentrumokban a hangos és vizuális tájékoztatásnak is meg kellene valósulni!Elengedhetetlenek a 21.században ezek a fejlesztések!
5.Buszmegállók(buszöblök) felújítása,rendbetétele,igényes buszvárók kihelyezése és azok környékének komfortnövelése,megállókban digitális információs tábla kihelyezése a halvány,leszaggatott,gépelt menetrend helyett!
6.Pénzügyi rész:sokkal jelentősebb összeggel kellene támogatnia az Önkormányzatnak a helyi tömegközlekedést,nem 100 millióval,hanem 300-400 millió Forinttal is akár!Ez a feltétele a gyökeres változások megindításának,és a hosszútávú fejlesztések megkezdésének,továbbá a járműpark megújításának.Emellett minden pályázati lehetőséget meg kell ragadnia a városnak,hogy pénzt nyerjen az ezirányú fejlesztések finanszírozásához.
7.Egyéb technikai fejlesztés:
-autóbuszokba korszerű jegykiadó gépek beszerzése,amely olyan jegyet tudjon kiadni,amely a tényleges utazás után számláz!Tehát aki 4 megállót megy,az kevesebbet fizessen,mint aki 7 megállót megy!(Rengeteg ember emiatt nem tömegközlekedik a városban).
-új menetjegyérvényesítő gépek elhelyezése az autóbuszban,a régi,elavult kézi lyukasztók helyett.
-Akár SMS-ben,vagy interneten történő jegyrendelés.
8.Létre kell hozni új elővételi menetjegytípusokat!A mostani teljes árú és bevásárlójegy mellé még kellene egy napijegy és egy hetijegy legalább!És meg kellene teremteni annak a lehetőségét,hogy elővételben is lehesse olyan jegyet venni,amellyel csak 3 megállót utazik valaki,vagy csak 5 megállót utazik vki stb.,sokkal több értékesítőhelynek kell lenni a városban(Pl.:lottózókban,kiskereskedelmi boltokban,ruhaboltokban)."