deep forest Creative Commons License 2008.05.15 0 0 6193

Ha quadból 10 ezer van hazánkban, akkor krosszmotorból/endúróból vagy jó ötszöröse.

 

"...nem az lenne a megoldás,hogy kijelölni útvonalakat ahol mindenki aki regisztrálva van használhatná azokat de ha letér a kijelölt útról sújos birságot fizet?"

 

Nekem nagyon olyan érzésem van, hogy -és most nem rólad beszélek- sok quados úgy vette meg gépét, hogy nem is tudta, hogy nem járhat vele erdőbe, vagy tévesen úgy tudja járhat, meg úgyis "balkánon" vagyunk, vagy a tipikus boros-bocskor szindróma, hogy régimódiak a törvényeink és amíg régimódi törvényeink vannak , addig egyszerűen nem veszem figyelembe. Aztán beinvesztáltak a hobbiba és valahogy nemigazán fogadják el őket, sehol nem akarnak legális teret biztosítani. Forgalomba nem engedik őket, földúton lehet használni. De meddig földút, meddig erdő valami? Aztán ott van a "táblás" tévelmélet. Zárt pájára meg járjon a fene. Szóval tényleg nem egyszerű a quadosok élete.

De pl. ott vannak a hegyikerékpárosok. Ugyebár őrájuk ugyanaz vonatkozik. Számuk szerintem több, mint összesen a terepmotorosok/quadosok/terepjárosoké és elég intenzíven látogatják az erdőt. És elég intenzíven tilosban. Természetesen őket jobban elfogadja a természetet kedvelők. Pl. megyek a turista jelzésen, jön szembe két kerékpáros mezben, sisakban, kicsit lehúzódok, elmennek mellettem, talán még köszönés is van. Ott vannak a motorosok. Megyek szűk, benőtt ösvényen, már kilométerekről hallom hogy jönnek, aztán feltűnnek, sisak, hologrammos, egész arcot elfedő szemüveg, nincs rendszám és húzza neki, nem számít esetleg egy kisgyerek kiugrik elé, csak húzza. Beletapadok a bozótba, aztán vagy 80-nal el mellettem 1... 2... 3... 4... van-e még? Mehetek? Pedig az erdőben gyalogosnak van elsőbsége. Quadosokról még igazából nincs gyakorlati tapasztalatom, nem sokkal találkoztam eddig. Természetesen nem szabad általánosítani...

Előzmény: Fmen (6188)