4.0 SOHC Creative Commons License 2008.05.11 0 0 185

Sziasztok Kedves Exploreresek!

 

Örömmel látom, hogy mennyire felpörgött ez a topik.

Van néhány észrevételem az olvasottakkal kapcsolatban:

 

Először kezdem a rövidekkel. :-)

 

Belabatyo-nak

 

Lehet hogy butaságot mondok, de nekem is ropogott teljesen alászedett kormánynál az eleje. Be is ijedtem rendesen, amikor egyszer jobban megnéztem mi az. A gumi széle beleér olyankor abba a gyári papundeklibe, ami takarja a motortérbe vezető hatalmas lyukat a sárvédő alatt.

 

A csörömpölésről nem szólnak, mert viszonylag drága javítani. 400-500 dolcsi a láncszett, ha megrendeled az USA-ból, a munkadíj pedig egy motor ki-be miatt alakul elég félelmetesen.

Az enyém még azóta is csörömpöl. :-( Továbbra is keresek megbízható szerelőt, aki nem nyúzza le az összes bőrt rólam. A lánccsere egyre aktuálisabb!

Sokat olvastam a témáról amerikai oldalakon. Ez egy típushibája a 98-99-es Explorereknek. Igazából nem a vezérműlánc nyúlik meg, hanem a feszítőben lévő rugók lágyulnak ki hő hatására és ezért tud a lánc csilingelni. Nekem is a termosztát hiba után erősödött fel igazán, amikor picit melege lett a motornak. Igazából csak esztétikai kérdés...

Az amerikai tulajok azt mondják, hogy több tízezer Expi csörömpöl az amerikai utakon. Ők kevésbé foglalkoznak a dologgal.

 

Többieknek:

 

A hátsó ablaktörlő lapát nekem is szarul töröl, akárhogy hajtogatom, akármilyen gumit veszek rá. Ha végre jut rá időm, akkor veszek egy olyan újfajta C alakú lapátot, hátha az megoldja a kérdést. Esetleg próbálta már valaki?