Igen, az OHV a nyomórudas őskövület motor, de éppen az egyszerűsége miatt gondolom jobb választásnak. Másrészt sokkal alacsonyabb fordulaton adja le a maximális nyomatékét és teljesítményét. Szinte olyan mint egy dízel. Én úgy érzem, hogy ez jobban illik egy terepjáróhoz, mint a pörgősebb SOHC.
Másrészt a SOHC-ról azt olvastam, hogy eléggé elbonyolították a vezérlés meghajtását. 3 lánc hajtja a vezérmű tengelyeket, ezért viszonylag problémás az a motor.
Ami még érdekelt volna, hogy vajon fogyasztásban mennyi a különbség a két motor között? Az OHV kisebb teljesítményű, viszont azt alacsonyabb fordulaton adja le. Nem kell, és nem is édemes pörgetni. Úgy gondolnám, hogy ezek miatt talán kevesebbet kajál mint az erősebb, pörgősebb SOHC.
Mindent összevetve nekem inkább az OHV felé húz a szívem, de nincs összehasonlítási alapom, ezért lett volna jó első kézből infókat hallani a tulajoktól.
A gondom az, hogy el kellene adni a mostani autómat, hogy tudjak venni helyette egy Explorer-t. A vevőjelöltem viszont úgy néz ki, hogy meggondolta magát. :-(