szimizso1 Creative Commons License 2008.05.05 0 0 7242

 

Ha szabad még hozzászólnom, nekem a következő a véleményem a dobrotor olajozása, és a motorok olajozásáról:

 

A dobrotor csapágyait teljesen hiábavaló dolog olajozni. Két porvédő is védi a csapágy belsejét az illetéktelen behatolók ellen. Ha jók ezek a porvédő gyűrük, akkor egy nagyon vékony rácsepegtetett műszerolajnak is csak pár százaléka jut be a csapágyba, ami egy idő után alul ki is folyik (az a nagyon kevés is)! Ha az összes olaj bemegy, akkor már az a csapágy kuka. Sajnos ezeket a csapágyakat senki sem cseréli ki az idők folyamán, -kivéve engem, pedig csak 900ft./db. a Japán csapágy!- így a benne lévő zsír, megkeményedik, és már nem keni a golyó, és a kosár közti részt. Ha még a pára is be tud férkőzni, akkor az jótékonyan visszaforgatja az anyagot az anyatermészetbe vasoxid formában (rozsda).  Azért ennyire nincs nagy baj, mert egy 20 perces munkával meg lehet előzni a bajt, és évekre lehet orvosolni a nyikorgást. 

A motorok olajozása is bizonyos fokú körültekintést igényel. Ugyanis az olajat nem a motor tengelyére kell csepegtetni, hanem a csapágy melletti filckorongra! A nagy motoron mutatja egy kis nyíl, és az oil here felirat. Ha a tengelyre csepegteted az olajat, úgy jársz, mint ahogy jártál. Pucolhattad a lassú motor tengelyének a dörzskerekét.  Ezek a filckorngok is elkoszolódnak a portól, és a ráfolyatott olaj a kosszal együtt bekerül a szivacs-csapágyba. Ez egy idő után már nem ereszti át a kenőolajat, és akkor megy tönkre a csapágy, és a tengely. Ezt is meg lehet oldani, és akkor ezzel sem lenne egy jó darabig gond.

Amikor én megvettem az én orgonámat+lezlimet, -és szétszedtem a lezlim- az volt az első, hogy a motorokat kapásból szétszedtem, és kipucoltam teljesen. Utána jött az olajozás.

 

A dobrotorodról nincs egy jobb fotód? Én még nem láttam ilyet élőben, és eléggé meglepett a látvány. Egy kicsit Alien-es lett:-)

Előzmény: constantino_lobasso (7239)