Üdv!
Köszi a kérdést! Előre is bocs a részletes válaszért :)
Hát vicc, de csütörtökig tartott, míg rávettem néhány havert, hogy jöjjenek és vigyük fel a spinét az emeletre. Asszem ezt valahogy keddre prognosztizáltam eredetileg. Mintha azt olvastam volna valahol, hogy ha Hammondot akarsz hurcolni, legyen sok barátod, mert minden szállításnál veszítesz néhányat... hát már értem :)
Feljött végül a hangszer, újra találkoztak a lezlivel. A meghatódottságtól igen belassultam és mindent félve raktam össze rajta. Vissza kellett pakolni a csöveket, megolajozni, összedugni a lezlivel... Aztán persze elkezdtem játszani és azóta is csinálom... nagyon rozsdásak a kezeim, de azért szép lassan haladok, már az összes közhelyes Hammond-dallamot végigpróbáltam :) (Whiter shade of Pale, House of the rising Sun, Child in time, meg rosseb tudja).
Most jön a diagnózis és a kérdések, előre is elnézést a terjedelemért:
A laciban a korábban emlegetett sorjás dob nem sorjás volt, hanem megkövült por borította. 2-3 mm vastag sáros-poros szemcsék kövültek rá, mint amikor sáros úton közlekedsz és a kocsi sárvédőjén belül megszárad a felverődött sár... nem tudom, hol használták, mindenesetre a fogkefém mindent leszedett :)
Kérdés: sebességtől függetlenül néha azt mondja a lezlli hogy nyitnikék-nyitnikék. Szétberhelésben verhetetlen vagyok de feleslegesen nem akartam bontogatni, ez olajozással megoldható vagy valószínűleg halott a csapágy?
Kérdés 2: az rendes, hogy a lezli hangszórója mellett a sarokba be van ragasztva/tűzve 4-5 tenyérnyi rétegelt üvegszövet vagy hasonló anyag?
Kérdés 3 lett volna, hogy mitől lehet, hogy kis E és F# hang mellett elkezd rezonálni a szentem, de aztán levettem a tetejéről a csavarhúzót és megszűnt :)
Kérdés 4: az rendben van, hogy a perka csak a felső manuálra vonatkozik?
Kérdés 5: az rendben van, hogy a Hammond hátlapját levéve úgy találtam meg a lezlikábel aljzatát, hogy az egyik falhoz drótozva szabadon lóg?
Kérdés 6: mit kéne hallani, amikor a balszélen lévő sustain-gombot csavargatom? semmi sustain-szerűt nem érzékeltem. Sőt, semmi bármiszerűt.
Kérdés 7: az eladó rendes volt és számozott papírpöttyöket rakott a csövekre, ami alapján könnyedén visszaraktam őket. előtte gondosan levakartam a pöttyöket a csövekről. Melegszenek ezek a dolgok annyira, hogy begyulladjon rajtuk a papír vagy feleslegesen stresszeltem? magyarán rajtahagyhattam volna a következő szállításokra gondolva?
8: a csövek kábé felén van fémből Ku-Klux klános sisak, a többi pőrén áll. Ez szándékos vagy csak ennyi maradt?
9: az rendes, hogy a spring reverb a manuálhoz kapcsolható, míg a pedál fixen rá van kötve? Elég brutális egy 16'-os basszust két akkorddal később is hallani...
10: a pedál 16-os drawbar brummog mozgatás közben. Az nagyon fájdalmas javítás?
11: a vibrato-nál se hallok különbséget, pedig attól sokat vártam. Van valami ötletetek elsőre?
12: a csövek fele amerikai, fele európai, és mintha egy olyannal is találkoztam volna, amin made in USSR volt. Az amerikai csövek jellemzően Hammondok voltak, nem tartom kizártnak, hogy az eredetiek. Ezek tudnak fáradni, érdemes esetleg cserélni őket akkor is, ha még nem haltak meg?
13: a kimenetkapcsoló halfmoon switch elég nagyot puffan a hangszóróban is. Lehet ezt kezelni?
14. azt is akartam kérdezni, hgoy az angol késes kapcsolón mintha fixen ki lenne jelölve a fázis és a nulla helye, mert azt nem lehet összevissza forgatni. Aztán rájöttem, hogy mivel a feszültség egy viszonylagos érték, csak egy 180 fokos fázisfordítást jelent, ha felcserélem...
15. mennyire rossz az a hangszernek, ha naponta ötször ( na jó, nyolcszor) ülök le mellé negyedórára, bekapcsol, bemelegszik, leállít?
Ja és 16. a konkrét típus L122, a padügyi segítséget továbbra is nagyon várom.
Köszi
Szilárd