2. A lenntiek alapján szabad akaratunkból döntünk úgy, hogy megnyitjuk-e
magunkat valami "tökéletesebbnek", alábbadjuk, átadjuk az irányítást
("Legyen meg a Te akaratod!"), vagy tobzódunk szabad akaratunkból tovább
(de elég csak sodródunk!), miközben rázzuk az öklünket az ég felé, hogy
"Ez a Te szép világod Isten?! Hol vagy ilyenkor??, stb."
Az egészben az a trükk, hogy ez utóbbi tobzódás, sodródás, ami a szenvedés
oka... valójában nem is szabad akarat! :) Csak annak tűnik, de egy elfajult,
elhomályosult tudat (lélek) állapota, eredménye: hogy lehetne "szabad" az, ami
rög-eszmék, "mániák", befolyásolások, manipulációk, tehát külső és belső
kötelékek eredője?? (Az elhomályosult tudat még a büntetőjogban is
enyhítő körülmény! :) )
A szabadság, az IGAZI, nem a 7köznapi látszat (politikai, meg amiről a filozófok agyalnak), mindig belső szabadság. Belülről kötődünk, vagy szakadunk el
mindentől.
Az igazi szabadság a lélek (tudat) szabadsága:
minél szabadabb a lény, annál közelebb áll a Tökéleteshez, a legszabadabbhoz.
CSAK akkor szabad az akarata, ha önmaga szabad. S mivel akaratunkat (minket) rengeteg külső és belső kötelék (rög-eszmék, manipuláció, stb.) tart fogva, látható, hogy a szabad akarat CSAK A TÖKÉLETESSÉGBŐL EREDHET :
A SZABAD AKARAT AZ Ő AKARATA...!
"Legyen meg a Te akaratod!" - hát ezért. Ami szenvedés származik, az nem az (IGAZI) szabad akaratunkból eredt, hanem abból a látszat szabadságból, akaratból, ami nem lát túl az orránál és oda vezet, ahonnan származik: rabságba...
Rabságból, elhomályosult tudatból születő akaratunkkal akarjuk azt a szenvedést, amit látunk és amiért a Tökéletest, az IGAZI szabad akaratot okoljuk:
rabságból, homályból a rabságba, homályba (szenvedés, pusztulás) - a kör bezárult (az ördögi).
Zseniális rab-logika, ami a be nem látott IGAZI szabadságot, akaratot
okolja önnön rabsága, sötétsége miatt.