Kezdjük az elején. A jármű olyan állapotú, hogy úgy ahogyan van, minősíthető és vizsgáztatható. Takarítás-kozmetika, olajcsere, fék átnézés sem kell neki.
8400 származásellenőrzés
25920 minősítés
22800 egyedi forgalomba helyezés
7700 vizsgadíj
1190 adatlap
12000 biztosítás
10500 rendszám
12000 forgalmi+törzskönyv
450 rendszámmatrica
Eddig csak szárazon 101 ezernél járunk.
Ha esetleg rendszám típusváltás is lesz akkor még 9500.
Ezen kívül simán rádteszik a KIV vizsgálatot 7200-ért amit ha elég ügyes vagy, vissza tudsz igényelni.
Ezért egyszer elmész Okmányirodába, aztán minősítésre. Utána egyedire+műszakira, aztán bizosítást kötsz és megint lehet Okmányirodázni, de most már csak a központiban. Ebből kétszer minimum a céljárművel kell megjelenni, a többit intézheted másikkal is. De mindkettő üzemanyaggal megy...
Egy darab "P" rendszám kölcsönzése sincs benne a pakliban. A ráfordított munkaórákról nem is beszélve, összesen ideális esetben két és fél nap. Ja persze és a jattok. Természetesen kétnyelvű adásvételi esetén, mert ha nem akkor a fordítás még 8000. Ha meg nem közvetlen az importőr nevére szól akkor köbcentinként 18 Ft vagy 1890 ccm feletti autónál 24 Ft vagyonszerzési illeték is bejátszik.
Egyedül a zöldkártya nincs benne mert az nem kell. Hát kb. úgy ennyi és "már kész is" :-)