Sáska kiejlentése valószínűleg, mint minden általánosítás, hibás.
de az bizonyos, hogy a waldorf után a létező egyetemi rendszerbe történő beépülés nehézségekkel jár. a felvételi (érettségi) előtt mindenképpen szüksége lesz a gyereknek arra, hogyha nem elégszik meg bármely oktatási intézménnyel, hogy külön tanárhoz járjon és megszerezze az "elvárt" tudást.
vagyis.
ha alternatív iskolát választ az ember, akkor vegye figyelembe, hogy a későbbiekben ezt vállalni kell.
(megjegyzem, nem alternatív iskolában sincsen semmilyen garancia arra, hogy nem lesz szüksége a gyereknek magántanárra)
Az én dilemmáim nem is ebben a körben vannak. Leginkább attól félek és tartok, hogy a félreértett Waldorf (ami ebben az országban a szabadságra nevelés helyett a szabadosság korlátlansága a pedagógusok jelentős részénél) kereteiben a GYEREK elveszíti a TUDÁS iránti természetes ÉRDEKLŐDÉSÉT. (mert ha már leszarja és nem érdekli, hogy tudjon, akkor nem is lesz a gyerekben igény arra, hogy tanuljon)